Введення самостійних курсів історії

Сторінка 3

Хоча підручник відрізнявся від попередніх подібних видань (з'явилися кольорові ілюстрації та карти, шрифтові виділення імен і понять; в кінці параграфів були зроблені узагальнення), йому були притаманні конспективний виклад, сухість і лаконічність, перевантаженість фактичним матеріалом. Роботу учнів ускладнювало відсутність питань і завдань, схем і таблиць. Підручник А.В. Шестакова цікавий тим, що його концепція історичного процесу в подальшому була покладена в основу всіх підручників з вітчизняної історії для старших класів та вузів.

У 1939 р. вийшли оновлені програми з історії (вони ж діяли і в 50-і рр.): із загальної історії (історія Стародавнього світу, Середньовіччя, Нова історія) та з історії СРСР. Розділи загальної історії вивчалися в 5-9 класах. Історія СРСР викладалася двічі: спочатку у вигляді елементарного курсу в початкових класах, потім як систематичний курс - у старших.

У 30-ті рр. ще не було взаємодії між методистами та вченими істориками в роботі над шкільними курсами історії. Методисти не втручалися у підбір змісту, а історики в підручниках мало враховували методичні особливості викладання історії в школі. І все ж підручники історії 40-х рр. з педагогічних ідей і характером подачі матеріалу відбивали рівень методики свого часу. До їх недоліків можна віднести перевантаженість фактами, іменами, датами при повній відсутності документів. У підручниках не було питань і завдань. Багато складних історичних понять взагалі не пояснювалися. Все це не сприяло організації самостійної роботи учнів. На уроках історії розповідь вчителя займала провідне місце, а самостійній роботі відводилася другорядна роль. Учень був більше об'єктом і менше всього суб'єктом навчання.

Страницы: 1 2 3 

Актуально про педагогіку:

Натюрморт, як жанр образотворчого мистецтва
Велике місце у навчанні дітей з малярства займає натюрморт. На прикладі натюрморту добре вивчаються та засвоюються важливі закони живопису, методи роботи над етюдами з натури. Натюрморт – це не тільки особлива тема живопис (речі, нерухомі предмети, «мертва природа»), але й особлива форма картини, н ...

Психологічна сутність уяви та основні аспекти її виявлення в психології
Фантазія, або уява, належить до найважливіших психологічних проявів людської особи. Творчий, дієвий характер фантазії, її сила і істотний для багатства показник розвитку особистості. А.М. Горький вказував, що саме вигадка і задум піднімають людину над твариною. Уява виконує важливу функцію в загаль ...

Світоглядно-філософські концепції соціалізації як підґрунтя її соціально-педагогічного розуміння
Порівняльне дослідження соціально-педагогічних аспектів соціалізації молоді по-перше вимагає конкретного розуміння суспільного значення цього явища як логічної основи визначення соціально-педагогічного змісту та форм буття в оточенні різних культур. Це вихідний пункт розуміння проблематичного поля ...

Навігація по сайту

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com