Принцип наочності

Сторінка 2

Наочність у навчанні завжди супроводжується словом вчителя. Академік Л.Т. Занков експериментальне досліджував кілька способів поєднання слова вчителя із засобами наочності. Через словесне пояснення вчитель може керувати сприйманням наочності, тобто слово і образ сприймаються одночасно. Іноді ілюстрація доцільна як підтвердження повідомлення або розповіді вчителя, отже, йде за ними. Унаочнення у вигляді схеми, замальовки, креслення, дії тощо може створюватися на очах дітей і супроводжувати пояснення.

В.О. Сухомлинському належить розробка ідеї взаємозв'язку емоційної пам'яті і розумового

При роботі з наочною допомогою вчителю слід враховувати принаймні три моменти.

Перший полягає в аналізі змісту найнаочнішої допомоги. Розглядаючи, наприклад, картину, учень повинен бачити все те, що на ній зображено.

Другий момент полягає в тому, щоб створити тенденції в пізнанні учня до переходу думки від наочної допомоги до оригіналу, уміло управляти з цієї точки зору розумовою діяльністю учнів.

Третій полягає в тому, щоб пов'язати формовані плотські образи з виконанням навчального завдання.

Виняткову роль наочності для молодших учнів не раз підкреслював К.Д. Ушинський: “Дитя мислить формами, фарбами, звуками, відчуттям взагалі”, тому навчання має “будуватися не на абстрактних уявленнях про слова, а на конкретних образах безпосереднього сприймання дитини”.

Отже, засоби наочності забезпечують чуттєву основу сприймання, запобігають формальному засвоєнню невідомих явищ і понять, є економним засобом передачі значного обсягу інформації (як засвідчує народна мудрість, краще раз побачити, ніж сто разів почути).

У випадках, коли живе спостереження об'єктів неможливе, використовується їхнє зображення у різних формах (малюнок, схема, символ, макет тощо).

Страницы: 1 2 

Актуально про педагогіку:

Процеси пам‘яті та їх характеристика
Розглядаючи дане питання, доречно буде зауважити те, що загалом уся пам‘ять являє собою єдиний безперервний складний процес. Адже неможливо собі уявити такий стан свідомості, котрий зовсім не пов‘язується з пам‘яттю. Протікання даних процесів демонструється, перш за все, діяльністю особистості та ї ...

Проблемні ситуації як засіб підвищення якості знань учнів
Поняття «проблемне навчання» одержало поширення в 20-30-і роки як у радянських, так і в закордонних школах. Проблемне навчання ґрунтується на теоретичних положеннях американського філософа, психолога і педагога Джона Д’юї, що заснували експериментальну школу в Чикаго. Він зробив акцент на розвитку ...

Художня самодіяльність як засіб формування естетичних цінностей
Засобами формування естетичних цінностей учнів є художня самодіяльність, робота різноманітних мистецьких гуртків. Такі гуртки створюються за бажанням учнів, з урахуванням їх інтересів, нахилів до певного виду мистецтва або до того чи іншого заняття. Мистецькі гуртки і гуртки художньої самодіяльност ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com