Організація і зміст експериментального дослідження

Сторінка 4

Вибрані сюжети, наприклад теми «Зима», що втілені в попередніх ескізах, потребують цілеспрямованого спостереження і замальовок конкретних образів (пейзажу, транспорту, людей та ін.) для удосконалення ескізів сюжетних композицій. Щоб успішно спостерігати і робити замальовки образів, потрібно вміти вибирати найвигіднішу точку зору для зображення, знати лінійну та повітряну перспективи, а також пластичну анатомію (при зображенні людини).

Доробка кількох ескізів теми.

Цілеспрямовані спостереження і замальовки з натури предметів і персонажів до попередніх ескізів дають змогу детальніше розробити кілька ескізів і вибрати з них найкращий за композицією, ідейним змістом, а також найцікавіший для художнього виконання в різних техніках (акварелі, гуаші і туші на білому чи кольоровому папері; гравюрі на лінолеумі чи картоні; монотипії; мозаїці з паперу, тканини, хутра, листя та ін.).

Добудову основного ескізу сюжетної композиції

починають із перенесення композиції, що знайдена в маленькому ескізі, на великий формат за допомогою клітинок. Під час зображення основного ескізу сюжетної композиції на великому форматі насамперед слід подбати про правильне композиційне розміщення предметів і персонажів, про правильно передані композиційний центр, рівновагу і ритм, єдину точку зору та інші закономірності композиції.

У творчій роботі над композицією і перспективним розміщенням на предметній площині предметів та персонажів допомагає аналіз картин художників. Особливо слід звертати увагу на виявлення композиційного центру картини, розміщення предметів і персонажів на предметній площині і дбати про те, щоб враховувалися закони лінійної і повітряної перспектив. Аналіз картин ті, хто малює, повинні вміти робити самостійно: визначати і пояснювати елементи композиції, розміщення і розміри предметів і персонажів на предметній площині, взявши за одиницю виміру зріст людини, висоту будинку або розмір інших об'єктів.

Малюнок олівцем сюжетної композиції для подальшої роботи фарбами має бути чітким і виразним, з визначеними межами світла і тіні, але без передачі світлотіні; для подальшої роботи в техніці гравюри тощо малюнок виконується світлотіньовий з тоновим вирішенням усієї композиції.

Виконання ескізу сюжетної композиції в кольорі.

Основне правило творчої роботи – не намалювавши, не починайте працювати фарбами. Отже, старанно перевіривши промальовані обриси всіх предметів, персонажів, намітивши межі основних кольорових відтінків, визначаємо план роботи фарбами. Доцільно спочатку виконати невеличкі ескізи, щоб досягти кольорового вирішення композиційного центру, загального колориту ескізу сюжетної композиції.

З'ясувавши кольорове вирішення ескізу, приступають до роботи над композицією на великому форматі. Насамперед покривають відповідним кольором небо, сніг, дерева, будинки, потім розфарбовують постаті людей та інших персонажів, якщо вони є в ескізі. Слід враховувати, що колір предметів переднього плану яскравіший, насиченіший, ніж тих, що зображені на задньому плані .

Аналіз сюжетної композиції.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Актуально про педагогіку:

Теоретико-методологічні засади розвитку художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку
Пізнання навколишнього світу починається з відчуттів, сприймань і породжує людське мислення. Воно супроводжує усі розумові процеси людини. Саме мислення забезпечує нам можливість виходу за межі чуттєвого, розширює межі та глибину нашого пізнання, відображає суттєві зв’язки і відношення між предмета ...

Технології створення педагогічного проекту
З опорою на класичні уявлення про проектування, погляди науковців, а також з урахуванням сутності поняття «педагогічне проектування» і специфіки педагогічної діяльності, можна виділити наступну схему етапів педагогічного проектування: передпроектний (початковий) - характеризується формуванням перві ...

Характерні ознаки декоративно-прикладного мистецтва
Народне декоративно-прикладне мистецтво — одна із форм суспільної свідомості і суспільної діяльності. Це широка галузь мистецтва, яка худож-ньо-естетично формує матеріальне середовище, створене людиною. До нього належать такі види: декоративно-прикладне, монументально-декоративне, оформлювальне, те ...

Навігація по сайту

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com