Етапи художньо-конструкторської діяльності старшокласників

Статті і корисна інформація » Етапи художньо-конструкторської діяльності старшокласників

Сторінка 2

У клаузулі, з виконанням якої починається творчий пошук старшокласників, знаходить своє вираження особливість сприйняття ними початкових вихідних даних. Учні здатні через попередній досвід сприйняти та інтуїтивно відібрати цілісні структури і виразити уявлення про об'єкт у вигляді цілісного зорового образу. Короткочасна клаузула має на меті стимулювати творчий акт та розвивати в учнів творчу фантазію і навички при першому ознайомленні з темою, охопити її сутність, виявити первинне уявлення про об'ємно-просторову побудову об'єкта. Клаузула вчить учнів за короткий проміжок часу розкривати основний зміст теми (дизайн-проекту) в ескізній формі. Вона відіграє важливу навчально-освітню і виховну роль, коли перетворюється в метод систематичних тренувальних вправ, спрямованих на розвиток композиційних художньо-конструкторських здібностей, уяви і спритності в розробці образних варіантів; привчає учнів до швидкої реакції, зосередженості, вимагає напруженої уваги, гнучкості розуму, роботи думки і пам'яті. В клаузулі перевіряється емоційно-творча готовність учнів до вирішення завдань, їхня загальна ерудиція, професійний досвід. Учні володіють різною творчою мобільністю. Інші, навіть обдаровані учні, на перших етапах навчання не можуть сконцентрувати творчу енергію за короткий проміжок часу. Необхідність систематичного тренування очевидна.

Після клаузули учні приступають до розробки ескізу-ідеї (форескізу) об'єкта проектування на основі попереднього ознайомлення з його типологічним змістом. Фаза ескізу-ідеї, на відміну від клаузули, дає нову форму пошуку рішення.

Розробка форескізу дає змогу сформувати творчий задум на основі даних передпроектного дослідження.

Первинні аналіз та синтез вихідних даних і формоутворюючих чинників сприяють виникненню здогадів та ідей і направляють творчу думку та уяву учнів на пошук гіпотези і принциповий вибір визначеної проблеми. Саме завдяки творчій уяві, досвіду і пам'яті аморфна інформація раптово чи поступово набуває форму і структуру об'ємно-просторового рішення.

Ескіз-ідея переважно виражається в графічних кроках (у вигляді малюнків і креслень) без точного масштабу, що, в свою чергу, дає змогу оперативно вносити різні зміни. Однак експерименти показують, яких великих результатів можна досягнути, застосовуючи на цій стадії метод робочого моделювання і макетування. Модель відбиває об'ємно-просторове рішення проектованого виробу, а макет, крім того, і його колір, фактуру матеріалу і графічні елементи. Моделі і макети всього виробу чи окремих вузлів виконуються, як правило, в умовному матеріалі (дереві, гіпсі, папері, картоні, пластиліні тощо).

Аналіз ескізу-ідеї полягає у виявленні авторського задуму, що може лягти в основу подальшого ескізування.

Фаза ескізу-ідеї дає імовірнісні напрямки розробки визначеної цільової настанови. Цінність ескізу-ідеї полягає в тому, що вона дає прогноз, припущення творчого розвитку теми, являє собою індивідуальну інтерпретацію її та ілюструє алгоритм (програму) майбутніх пошуків.

Етап пошуку ескізу-ідеї продовжується в ескізуванні методом проб і помилок. Цей метод у його простій формі — у вигляді випадкового перебору можливих варіантів — використовується при недостатній кількості попередніх відомостей і неможливості спиратися на минулий досвід. При наявності інформації, досвіду і з допомогою асоціації та аналізу з'являється можливість краще організувати пошук, спрямувати його в більш перспективному напрямку. Метод пошуку підвищує рівень самостійного навчання, однак роль педагога-художника на стадії проб і помилок відповідальна. Він регулює і спрямовує цей процес, прагне торкнутися уяви учня і збудити його робочу енергію на творчість. Використовуючи свій досвід знання, педагог розкриває можливості багаторазового моделювання, компенсує недосконалість розумового апарату учнів і виключає абсурдні проби.

У методі багатоваріантного пошуку виявляються художня спостережливість і сила творчої уяви.

Пошук невідомого у творчому процесі ескізування набуває спрямованого характеру. Кожен новий ескіз — узагальнене вираження попередньої аналітико-синтетичної діяльності і, в той же час, відправний етап подальшого ходу думок у напрямку перетворення об'ємно-просторової структури логічних зв'язків, конструктивно-художньої структури і форми, принципово композиційних схем за законами необхідності, доцільності і художньо-конструкторської виразності.

Страницы: 1 2 3 4 5

Актуально про педагогіку:

Аналіз стану проблеми формування екологічної свідомості
Виховання поважного відношення людей до природи своїми коренями йде вглиб століть. На зорі свого життя на Землі людина повинна була вести жорстоку боротьбу за своє існування. Масштаб впливу його на оточуючу середовище у той час був вельми незначним. В ході розвитку людства його пасивна залежність в ...

Види пейзажного живопису
Як би не різнилися витвори образотворчого мистецтва за національними особливостями, індивідуальною манерою їх авторів, як би не залежали від географічного середовища і багатьох інших умов, вони завжди підкоряються специфіці вигляду і жанру, до яких відносяться. Витвори образотворчого мистецтва тісн ...

Динаміка досягнень у сформованості первинного економічного досвіду
На заключному етапі роботи нами було проведено контрольний експеримент, що мав на меті перевірку ефективності запропонованих педагогічних умов розвитку соціокультурного досвіду молодших школярів на уроках образотворчого мистецтва. Для цього було впроваджено повторний зріз з метою виявлення динаміки ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com