Трансформація соціальної педагогіки в умовах глобалізації культури людства інформаційної доби

Статті і корисна інформація » Розвиток соціальної педагогіки в соціокультурному контексті » Трансформація соціальної педагогіки в умовах глобалізації культури людства інформаційної доби

Сторінка 17

А в Японії з її домінуванням у суспільстві сімейного виду соціального виховання, якому притаманне формування повної покори батькам (начальникам, правителям), у дошкільних закладах (становлення яких припадає на кінець 70-х рр. XX ст.) практикується цілеспрямоване виховання самостійності. За допомогою дитячого колективу створюються умови повного розкриття індивідуальних особливостей дитини. Група японського дитячого садка розглядається як модель демократичного суспільства, де кожна дитина набуває досвіду виконання будь-якої ролі в колективі, особливої уваги надають вихованню лідерських якостей дошкільнят: кожний із них неодноразово стає лідером.

Мають право на існування і дошкільні заклади для родин, які самостійно виховують дітей вдома. Це можуть бути садочки вдома, різноманітні групи тимчасового перебування, зокрема при музеях, театрах, універмагах тощо, центри, студії естетичного, фізичного розвитку. Проте в будь-якому випадку для таких батьків мають існувати консультативні заклади з дошкільного виховання в родині Наприклад, Центр соціалізації від 0 до 4 років (Москва) надає можливість дитині з батьками не лише урізноманітнювати фізичний та ігровий простір (спільні ігри в пристосованому басейні, великий іграшковий будівельний матеріал тощо) і тим самим вдосконалювати рівень свого спілкування, але за бажанням розширити його із “чужими” дітьми в присутності своїх батьків. Соціальний досвід дитини збагачується і тоді, коли вона спостерігає, як поруч граються інші дорослі зі своїми дітьми, як спілкуються її батьки з іншими дорослими. Крім того, у Центрі дорослі члени родини мають змогу одержати індивідуальну та групову консультативну допомогу. Консультативні та освітні центри для батьків набувають не лише національного (програма “Домашній старт” у США з 60-х років, 1982 р. створена Національна асоціація пренатальної освіти у Франції), але й міжнародного поширення. Наприклад, Глен Доман створив у Філадельфії Інститут прискореного розвитку дитини, куди приїздять батьки зі всього світу, щоб пройти курс “інтенсивного виховання батьків”. Філософія цього інституту висловлена Ходдінгом Картером: “Є лише два вічних предмети, які можна передати своїм дітям, - це корені та крила” .

Нормальний соціальний розвиток дитини в дошкільному віці, закладення підвалин її духовності складаються з важливих чинників дошкільного соціального виховання – сімейного і суспільного разом. Проте в кожній державі є діти, які залишилися поза родиною, без батьківського піклування. Для цих дітей в дитячих будинках, інтернатах, притулках засвоєння на підсвідомому рівні цінностей родинної мікрогрупи, сімейної культури, яка є проявом культури певної соціальної групи (етнічної, релігійної, політичної …), конкретного суспільства, світової в цілому, не є можливим. Лише суспільного дошкільного виховання, організованого традиційно, як і для сімейних дітей, але цілодобово – недостатньо для так званих “державних” малюків, оскільки таке обмеження соціального виховання не розв’язує проблеми формування в них якостей, необхідних для сімейного життя в суспільстві.

Прогресивне людство, зокрема в країнах Західної Європи, ще з 60-х років минулого століття працює над тим, щоб всі діти виховувалися в сім’ях. Конвенція ООН про права дитини визнала, що “дитині для повного та гармонійного розвитку необхідно зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові і розуміння". За кордоном функції штучної родини виконують фостерні (тимчасовий догляд, догляд протягом дитинства, усиновлення) сім’ї, там для них розроблено ґрунтовну законодавчу базу, яка враховує інтереси дитини, батьків-вихователів та суспільства. Крім того, проводиться ретельний відбір тих, хто бажає стати фостерними батьками та контроль за їх діяльністю.

Отже, методики дошкільного соціального виховання мають відповідати соціально-педагогічній технології інформаційного суспільства, тобто будь-який дошкільний заклад має гармонізувати соціальні впливи на розвиток соціальності, зокрема духовності (на рівні підсвідомості) дитини як з боку родини, так і з боку суспільства, і, якщо потрібно, компенсувати відсутні – позитивне родинне виховання – задля гармонійного розвитку дошкільняти. Дошкільне соціальне виховання є визначальною ланкою соціально-педагогічної системи країни, яка закладає підвалини відтворення і оновлення самої культури.

Страницы: 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Актуально про педагогіку:

Організація та методи дослідження особливостей пам’яті молодших школярів
Характеристика вибірки. У дослідженні брали участь учні молодших класів Козелецької ЗОШ I-III ступенів №3, смт. Козелець у кількості 20 дітей, з яких 12 – дівчат та 8 – хлопців, віком 9-10 років. Дослідження проводилось з січня по березень 2011 року. Дослідження проводилося в два етапи: 1. На першо ...

Навчальний тест
Навчальний тест визначається як система завдань визначеного змісту, зростаючої складності, специфічної форми, що дозволяє якісно й ефективно вимірити рівень і оцінити структуру підготовленості учнів. Навчальний тест по своїй суті є класичним представником традиційних тестів. Для кращого розуміння в ...

Мета і зміст виховання та навчання
Етнопедагогіка як частина педагогічної науки досліджує закономірності та особливості народного, етнічного виховання. Поряд з використанням методів традиційної педагогіки етнопедагогіка приділяє велику увагу застосуванню етнографічних, етнолінгвістичних, археологічний, етнопсихологічних та соціальни ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com