Педагогічні умови формування уявлення учнів про закон пропозиції

Статті і корисна інформація » Педагогічні умови формування уявлення про закон пропозиції » Педагогічні умови формування уявлення учнів про закон пропозиції

Сторінка 10

Проективна технологія включає в себе сукупність дослідницьких, пошукових, частково – пошукових і проблемних методів навчання.

Основні вимоги до проективної технології навчання:

1. Наявність проблеми (задачі), яка вимагає інтегрованих знань, пошукової діяльності для її вирішення (наприклад, визначення основних мотивів інтеграції України у світову економіку, дослідження причин безробіття, проблема подолання екологічної кризи тощо).

2. Пізнавальна, теоретична і практична значущість передбачуваних результатів.

3. Самостійна індивідуальна або групова робота учнів над проектом.

4. Використання дослідницьких методів, які передбачають певну послідовність дій:

а) визначення проблеми і завдань дослідження;

б) висунення гіпотези її вирішення;

в) обговорення методів дослідження;

г) обговорення способів оформлення кінцевих результатів (захисту, творчих звітів, переглядів тощо);

ґ) збір, систематизація і аналіз одержаних даних;

д) підведення підсумків, оформлення результатів, їх презентація.

Розрізняють такі типи проектів: дослідницькі, ігрові, інформаційні, монопроекти та ін.

Дослідницькі проекти повністю підпорядковані логіці дослідження і мають структуру, наближену до справжніх наукових досліджень. Цей тип проектів передбачає обґрунтування актуальності визначеної для дослідження теми, формулювання проблеми дослідження, його об'єкту, предмету і мети, визначення завдань і методів дослідження, розробку шляхів її вирішення, обговорення одержаних результатів, висновки, оформлення результатів дослідження.

В ігрових (ролевих) проектах учасники беруть на себе певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту. Результати цих проектів або намічаються на початку їх виконання, або проявляються лише на завершальному етапі виконання проекту. Як і в дослідницьких проектах, ступінь творчості тут дуже високий, але домінуючим видом діяльності все-таки є ролево – ігрова.

Інформаційний тип проекту спрямований на систематизацію інформації про той чи інший об'єкт, явище.

Структура дослідницької діяльності з метою інформаційного пошуку може бути такою: визначення предмета інформаційного пошуку; виділення етапів пошуку з позначенням проміжних результатів; аналітична робота над зібраними фактами; формулювання висновків; оформлення результатів (обговорення, презентація, оцінка).

Монопроекти, як правило, проводяться у межах одного навчального предмета. Для цього вибираються найбільш складні для вивчення розділи або теми курсу. Такі проекти вимагають визначення не тільки мети і завдань дослідження, але й тих знань і вмінь, які учні повинні набути у процесі роботи над проектом. З цією метою заздалегідь планується логіка роботи на кожному уроці. У багатьох випадках робота над такими проектами продовжується у позанавчальний час, і, зокрема, у наукових товариствах учнів.

Усі названі вище типи проектів потребують правильного струк-турування, передбачення необхідних етапів, можливість збору та обробки даних, узагальнення і формулювання висновків. Під час підготовки проекту дуже корисною є технологія співробітництва, яка дозволяє всім учасникам проекту повноцінно усвідомлювати і засвоювати навчальний матеріал, додаткову інформацію і головне – навчитися працювати разом і самостійно.

Метод проектів – це один із видів педагогічних технологій. Як і інші методи, він може бути реалізований за допомогою різних засобів навчання, в тому числі нових інформаційних технологій. Це можуть бути комп'ютери, електронні бази даних, відеозаписи, а також книги, довідники тощо.

Моделююча технологія навчання основ економіки передбачає залучення учнів до ділових ігор та моделюючих вправ.

Ділова гра - це імітаційний процес систем, явищ і процесів, тобто процес аналізу, оцінки, вироблення і прийняття рішення для конкретної навчальної ситуації в умовах, максимально наближених до реальних.

Традиційно назву «ділові ігри» відносять до ігор, які відображають економічні процеси. Перша ділова гра була розроблена у Великобританії ще у 1912 році. Вона була спрямована на вивчення проблеми коливання збуту в умовах жорсткої конкуренції. У вітчизняній педагогіці ділові ігри почали застосовуватись у 30-х роках XX ст. їхні назви і форми дещо відрізнялись від сучасних, але основні концепції у них уже спостерігались. Вони називалися диспетчерськими іграми або організаційно-виробничими випробуваннями і мали багато спільного з військовими іграми на картах.

Страницы: 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Актуально про педагогіку:

Соціально-педагогічна робота
Соціальне виховання школи реалізується через головні програми: створення (або розвиток) внутрішньо-шкільного виховного середовища та активізація виховного потенціалу мікросередовища (педагогізація мікросоціума), тобто програми внутрішньої та зовнішньої соціально-педагогічної діяльності школи. Ці пр ...

Екранні технічні засоби навчання
Екранні технічні засоби навчання поділяються на статичні й динамічні, їх іще називають відеограмами, визначаючи як візуальний образ, призначений для подачі навчальної інформації за допомогою проекції (діа-, епі-, стереоскопічної, плоскої, голографічної — для статичного зображення, кінопроекції німо ...

Використання наочних засобів на уроках розвитку мовлення
Велике значення для розвитку мовленнєвої діяльності мають наочні засоби, що їх використовує вчитель, виконуючи при цьому різні дидактичні завдання: концентрація уваги; розвиток мислительних процесів; розвиток пам’яті; формування певних стандартів мовлення (побудова тексту, правильність вимови та ін ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com