Аналіз методик вдосконалення формування часових уявлень з використанням наочностей

Статті і корисна інформація » Роль наочного матеріалу у формуванні часових уявлень у дітей середнього дошкільного віку » Аналіз методик вдосконалення формування часових уявлень з використанням наочностей

Сторінка 8

Дослідницька і конструкторська діяльність відносно зіставлення мір часу:

співвідношення усередині календарного циклу часу,

співвідношення усередині годинного циклу часу,

виготовлення макету пісочного годинника.

Ключовий момент в роботі з тривалістю – це виготовлення «своїх» наочних приладів, що вимірюють час (пісочний годинник). Тут нам, так само як і в роботі з календарем, важливий момент «привласнення» моделі.

Практичні вправи мають на своїй меті наповнити абстрактне поняття часу живим, зрозумілим дитині сенсом і зробити процес спостереження цікавим. Прилади, в нашому випадку пісочний годинник, найпривабливіші саме у віці від 5 до 7 років. Оскільки виготовлення наочності – досить трудомісткий процес, ми розробили декілька завдань, при виконанні яких діти розвиватимуть дрібну моторику рук, тренуватимуть окомір і відчуватимуть рух часу. В результаті виготовлення макетів у дітей з'явилося бажання порівняти тривалість пересипання піску саморобного годинника з показаннями механічних годинників, що дозволило пов'язати їх суб'єктний досвід з традиційним вимірюванням часу.

Дитячі малюнки на тему про час виявляють образи, пов'язані з розумінням дітьми синхронності. Для цього їм пропонувалася робота по інструкції: «Намалюй те, що буває одночасно».

З'ясувавши те, як діти 5 років представляють синхронність, ми використовували слово «одномоментність», яке є російським еквівалентом терміну грецького походження і зрозуміліше нашим дітям. В результаті бесід ми виявили адекватне розуміння дітьми значень цього слова:

Ми все робимо разом.

Я можу робити одночасно дивитись і співати, малювати і слухати…

Така практика, на наш погляд, надзвичайно необхідна дитині у подальшому,

коли вона готуватиметься до школи, а також у шкільному віці. Адже у житті школяра постійно потрібний розподіл уваги між процесами, що протікають «одночасно», наприклад: слухати, писати і контролювати позу при письмі; бігти, дотримуючи дистанцію; танцювати, слухаючи музику і відчуваючи партнерів поруху.

Ми визначили, що становлення синхронності може відбувається в середньому дошкільному віці тоді, коли дорослі (вчителі, батьки) говорять з дітьми на геми:

Що ми робимо разом (одночасно)?

Що ти робиш в один і той же час (одразу)?

Що ти можеш спостерігати в один і той же час (одразу)?

Після проведення формуючого експерименту з експериментальною групою дітей був проведений контрольний експеримент на виявлення рівня часових уявлень (табл. 2.2, 2.3).

За даними результатів контрольного експерименту задачі дослідження, поставлені нами на самому його початку можна вважати в цілому вирішеними.

В результаті обстеження двох груп дітей виявлено в контрольній групі 40% дітей з високим рівнем сформованості часових уявлень, 40% – з середнім, 10% – з низьким. В експериментальній групі, це, відповідно – 50% – високий рівень, 50% – середній, низького не спостерігається.

Дітям з експериментальної групи також вдалося подолати складнощі з вербалізацією отриманих знань, вони значно збагатили словниковий запас, пояснюють та називають частини доби, пори року та події, які з ними пов'язані, без допомоги карток, доповнюючи розповідь власними спостереженнями.

Страницы: 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Актуально про педагогіку:

Соціальний педагог: особистість і професія
Соціальні педагоги проклали дорогу професії соціального працівника. І це є закономірним не лише тому, що базову основу професійної компетентності будь-якого фахівця з соціальних питань становлять психолого-педагогічні, етичні та моральні характеристики, а тому, що початком цього слугували прогресив ...

Філософські та психолого-педагогічні основи виховання естетичної культури підлітків
Естетична культура особистості – це сформована на основі власного життєвого досвіду та шляхом естетичного виховання з боку суспільства здатність людини розпізнавати й переживати прекрасне й потворне, піднесене й низьке, трагічне й комічне в мистецтві й навколишній дійсності, керуватися виробленими ...

Теоретичні основи логопедичної роботи з усунення вад писемного мовлення у дітей
При усуненні дизграфії слід враховувати, що це порушення не є ізольованим. Логопеди (Л.С.Волкова, М.Зеєман, А.Н.Корнєв, Р.Є.Левіна, Л.Ф.Спірова та ін.) в процесі дослідження дизграфії зазначають, що механізми, які викликають її, обумовлюють порушення як усного, так і писемного мовлення. Тому при ус ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com