Аналіз методик вдосконалення формування часових уявлень з використанням наочностей

Статті і корисна інформація » Роль наочного матеріалу у формуванні часових уявлень у дітей середнього дошкільного віку » Аналіз методик вдосконалення формування часових уявлень з використанням наочностей

Сторінка 5

Послідовність за величиною: побудуй «драбинку» з будівельного матеріалу;

Розташуй іграшки по порядку від найменшої до найбільшої і навпаки;

Музичний ряд: заспівай послідовність нот в октаві: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Колірна гама: намалюй веселку (Чому Півень Жабі Заздрить, Готуючи Сніданок Файний?).

Алфавіт: робота з порядком літер. Нумерація та впізнавання літер алфавіту (за сучасним наочним посібником «Акваріум»),

При поясненні завдання і його обговоренні активно використовувалося слово «послідовність» як в мові експериментатора, так і в мові дітей. Дітям постійно задавалося питання: «Що за чим (стоїть, трапляється, відбувається, наступає тощо)?»

Введення об'єктивного часу вимагає певного контексту, який дозволить перейти від наївної картини миру в свідомості дитини до прийнятого в культурі пристрою часу. Це і буде тим емоційним кодом (особовим сенсом, цінністю, установкою), який дозволить ввести дитину в світ наукових уявлень про час.

Для дошкільника таким контекстом будуть казки і фольклорні свята. У світовій культурі існує немало казок, в яких використовуються тимчасові характеристики: С. Маршак «Дванадцять місяців», А. Мілн «Вінні-пух», ПІ. Псрро «Попелюшка», В. Шварц «Казка про втрачений час» і ін. Кожен вчитель може підібрати найбільш відповідний матеріал для роботи виходячи з конкретних умов (складу дітей і їх інтересів). У наший роботі ми розіграли сцену з казки А. Сент-Екзюпері «Маленький принц», де в ігровій формі, без зайвої повчальності представили дітям необхідність починати заняття вчасно.

У наших бесідах ми активно обговорювали казки, як авторські, так і народні. «Казка дозволяє дітям в особливій метафоричній формі позначати для себе… теоретичні питання про устрій Миру (про Добро і Зло, Життя і Смерть, про походження Всього) і вирішувати проблему невизначеності (тобто. прогнозувати події, будувати власну поведінку на основі створення цілісної міфологічної картини миру)».

Аналіз казок, міфів, вірувань різних народів (див. Додаток 3) проводився з метою вибудовування послідовності в часі на значущому для дитини наочному матеріалі. При цьому наочність виготовлялася вихователем безпосередньо до певної теми заняття, з використанням сучасних методичних напрацювань

Необхідно, щоб зміну правильної послідовності діти сприймали як логічну помилку. Виняток становить зміна послідовності в часі, мотивована сюжетом казки С.Я. Маршака «Дванадцять місяців». У наший роботі актуалізація спогадів про цю казку послужила приводом ще раз звернутися до суб'єктного досвіду дітей, що містить віддзеркалення як реальних подій, так і казкових сюжетів і провести відмінності між тим часом і іншим.

Аналіз виконаних робіт показав, що діти 5 років володіють уявленнями про послідовність в межах 3–4 елементів. Можна відзначити, що всі діти даного віку, що не мають відхилень в інтелектуальному розвитку, можуть виділити тимчасову послідовність, що складається як мінімум з трьох елементів, що дозволяє їм вибудовувати ряд минуле – сьогодення – майбутнє. Таких дітей в наший вибірці опинилося 100%.

Частина дітей (63%) можуть також оперувати тимчасовою послідовністю, яка дорівнює тижню. Ми встановили також, що в цьому віці тимчасові уявлення про циклічність переважають над уявленнями про лінійність. Про це свідчить той факт, що уявлення про події, що повторюються, в свідомості дітей 5–6 років яскравіші (наприклад, сезони року, щорічне настання дня народження, повторення вихідних днів). Послідовність подій сприймається усередині циклу. Тимчасові уявлення про послідовність формуються раніше решти тимчасових характеристик. Суб'єктний досвід дитини в цьому відношенні суперечливий: він оперує і тимчасовою послідовністю (спочатку – потім), і представляє час як рух по колу (чекає закінчення тижня, дня народження, Нового року). Циклічність і лінійна послідовність співіснують в свідомості дитини незалежно одне від одного.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Актуально про педагогіку:

Гомогенні тести
До традиційних тестів відносяться тести гомогенні і гетерогенні. Гомогенний тест являє собою систему завдань зростаючої складності, специфічної форми і визначеного змісту - система, створювані з метою об'єктивного, якісного, і ефективного методу оцінки структури і виміри рівня підготовленості учнів ...

Структура музично-дидактичних ігор
Існують різні кваліфікації ігор. Наприклад, Н.А. Ветлугина розділяє ігри для розвитку музичних здібностей на настільні, рухливі і хороводи. Іноді музично-дидактичні ігри розподіляються на підставі виду музичної діяльності, який освоюється з їх допомогою. Так Л.Н. Комісарова виділяє три групи музичн ...

Міжпредметні зв’язки соціальної педагогіки з педагогікою, соціологією і культурологією
Теорія і практика соціальної галузі педагогіки у своєму розвитку грунтуються насамперед на соціології та на соціальних складових інших суміжних наук, таких як: філософія, антропологія, культурологія, психологія тощо. Найдослідженими є зв’язки з соціологією та педагогікою (В.Болгаріна, В.Бочарова, Н ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com