Проект удосконалення інтелектуально-розвивального впливу на учнів у Полтавському професійному ліцеї транспорту

Статті і корисна інформація » Управління навчальним закладом як середовищем інтелектуального розвитку особистості » Проект удосконалення інтелектуально-розвивального впливу на учнів у Полтавському професійному ліцеї транспорту

Сторінка 5

2. Мета, основні завдання проекту

Основна мета – це реалізація права кожної людини мати умови для всебічного розвитку, бути надійно соціально та психологічно захищеною. Такою ж важливою метою, яка поставлена при написанні посібника є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей, логічного мислення та суспільної комунікативності у дітей та підлітків, естетичне виховання, підвищення рівня ерудиції.

Основним завданням проекту є:

- створення сприятливих умов для фізичного, психологічного, соціального і духовного розвитку учнів ліцею з особливою увагою до їхнього інтелектуального розвитку;

- реалізація наукових розробок, спрямованих на вирішення актуальних проблем навчання в закладі професійно-технічної освіти.

Розвиток суспільства, науково-технічний прогрес, новий суспільно-політичний стан, – все це призвело до того, що багато з методик навчання застаріли. Потрібен якісно новий підхід до освіти.

Досвідчені вихователі неодноразово згадували про набагато кращу засвоюваність інформації в процесі гри. Але ж зараз інтелектуальні ігри існують лише як форма позашкільної освіти. Слід поновлювати в позакласній роботв ігрові моделі „Що? Де? Коли?», „Брейн-рингу», як такі, що здатні підвищити інтелектуальний розвиток учнівського контингенту, залучити до процесу гри якомога більше учнів. Такою ж важливою метою проекту є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей, логічного мислення та суспільної комунікативності у педагогічно занедбаних учнів, яких у професійних ліцеях чимало.

3. Новизна : створення системи роботи з розвитку логічного та творчого мислення у учнів професійної школи. На жаль, сучасна школа далеко не завжди здатна навчити мислити нестандартно, не по заданих схемах та алгоритмах, закласти основи творчого мислення, що сьогодні є вкрай необхідним.

4. Доступність

Проект може бути використаний при організації навчально-виховного процесу шкіл та установ позашкільної освіти не зважаючи на статус та місце розташування навчального закладу.

5. Очікувані результати від реалізації проекту:

- розширення соціальної бази інтелектуального руху (розвиток інтелектуального руху в системі освіти, залучення ширших верств населення через клуби, рекламна компанія, реорганізація системи пропаганди інтелектуальних ігор);

- подалання кризи безграмотності у підлітків;

- збільшення кількості осіб, що займаються інтелектуальними іграми;

- започаткування науково-методичного забезпечення системи інтелектуальних ігор;

- поява співтовариства педагогів, зацікавлених у поліпшенні викладання, обміні досвідом, методичними рекомендаціями тощо;

- підвищення активності учнів на уроках і в позаурочний час, їхньої зацікавленості у вивченні предмета, відповідно, підвищення якості викладання.

6. Опис гри «Брейн-ринг»

6.1. Правила гри. Команди (по 6 гравців в кожній) шляхом жеребкування розбиваються на пари (або групи). Одночасно грають дві команди. Максимальний час обговорення питання одна хвилина. Для відповіді на питання команда повинна першою натиснути на кнопку спеціальної кнопкової системи (нижче наводяться технічні характеристики такої системи). Якщо одна з граючих команд дає неправильну відповідь на питання, то у іншої команди є 20 секунд для відповіді.

Далі гра може йти по трьох системах:

- олімпійській;

- круговій;

- змішаній.

При олімпійській системі команди розбиваються на пари. Команда, що програла, вибуває з гри, а команда, що перемогла, продовжує грати. Нічия не допускається. При рівному рахунку після певного (заздалегідь обумовленого) числа питань (звичайно це 5, 7, 9, 11 питань: кількість питань збільшується від початкових боїв до фіналу) задаються додаткові питання, аж поки буде дана перша вірна відповідь. Гра триває доти, поки не залишаться дві команди, які розіграють між собою перше і друге місця. Окремо грається бій за третє місце.

Кругова система потребує розбиття команд на групи по чотири команди (можливі варіанти з числом команд в групі, рівним трьом і п'яти, якщо кількість заявлених на гру команд не ділиться на чотири). У групі кожна команда повинна зіграти по одному бою з рештою всіх команд групи. За перемогу в бою команда отримує 2 ігрових очка, за нічию – 1 і за поразку – 0. З групи в наступний тур виходять 2 команди. Команди, що вийшли в наступний тур, знову розбиваються на групи. Гра продовжується доти, поки не залишиться 4 команди, які розіграють між собою призові місця.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7

Актуально про педагогіку:

Експериментальне дослідження мотиваційної готовності першокласників до шкільного навчання
Експериментальне дослідження проводилося у навчально-виховному комплексі «Школа – дитячий садок» с. Маркова Монастирського району Тернопільської області. Ним було охоплено 25 учнів експериментального і 28 учнів контрольного класів. Наше дослідження особливостей мотиваційної готовності першокласникі ...

Фінансові надходження школи
Основним джерелом фінансування освітніх установ у нових умовах господарювання залишається державний бюджет. Однак для установ народної освіти новий господарський механізм поряд з бюджетним фінансуванням передбачає широке залучення позабюджетних коштів. Найбільш реально проглядаються наступні позабю ...

Вимоги до формування вимови на початковому ступені оволодіння усним мовленням
Основними вимогами до вимови учнів є фонематичність та швидкість. Фонематичність передбачає ступінь правильності фонетичного оформлення мовлення, достатню для того, щоб воно було зрозумілим для співрозмовника. Швидкість – ступінь автоматизованості вимовних навичок, яка дозволяє учням говорити в нор ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com