Методика використання проблемних ситуацій на уроках трудового навчання як засобу підвищення якості знань учнів

Сторінка 4

Вже в 1820-х роках під впливом романтизму в російському декоративно-прикладному мистецтві з’являються нові мотиви, проте якнайповніше вони розкриваються в бісерних виробах в 30-40-х роках XIX сторіччя. На сумочках, гаманцях, гаманцях цих років часто зустрічаються зображення руїн, зламаних дерев, водопадів, замків. Сучасність також знайшла втілення в бісерних виробах: Вітчизняна війна 1812-1813 рр., російський-турецькі і російський-персидські війни, боротьба Греції за незалежність і ін. так чи інакше знайшли своє втілення в декорі бісерних виробів. Особливе це характерно для бісерних виробів другої половини XIX століття, які насищаються «східними» сюжетами, переробленими в барвисті жанрові сценки, зображується китайці, одаліски, кінні турки. Часто повторюються фігури дівчат в національних нарядах, зображення горців в живописному пейзажі і із зброєю. В межах одного малюнка могли поєднуватися пейзаж, архітектура і персонажі, що відносяться до різних країн і навіть різних континентів Широкого поширення в російських бісерних виробах другої половини XIX століття набула тема полювання, така популярна в цей час. Вишивки з бісеру і стеклярусу з такою тематикою прикрашали мисливське приладдя: кисети, ягдташі і т. п., а також портсигари і гаманці. Бісером і стеклярусом оформлялися цілком мисливські кімнати. В 1840-х роках в невеликих бісерних виробах з’являються сильно стилізовані рослинні мотиви, складні геометричні орнаменти з рокайлямі і архітектурними елементами. Особливо часто використовується узор “а la grasalle” в сірувато-білих або коричнево-жовтих тонах. У третій чверті сторіччя бісером продовжують прикрашати гаманці, ридикюлі, настільні бювари; для інтер’єрів виконуються крупні речі: скатертини, сонетки, диванні подушки, плафони і екрани для світильників, вставки в столешніци. Прийоми роботи повторюють основні види техніка, прийнята раніше, але суцільне шиття бісером використовується рідше: зазвичай фон паперової канви залишається відкритим і підфарбовується аквареллю. Новий прийом, що зустрічається в другій половині XIX століття, - з’єднання вишивки бісером з шиттям шерстяною і шовковою ниткою хрестом. В бісерних роботах XIX століття нерідко встерчаєтся текст-присвячення: найбільшого поширення набули монограми і скромні нагадування про той, що подарував річ у вигляді єдиного слова: “souvenir” (на пам’ять); крім того, зустрічаються поширені і в інших видах декоративно-прикладного мистецтва напису «кого люблю, того дарую», і навіть вірші. Іноді в бісерних роботах присутні дата створення твору, підписи майстрів - вироби з такими написами рідкість, тому вони представляють велику цінність. Поступово бісерні роботи стають все більш рідкісним явищем, ними займаються тільки окремі любительки рукоділля і майстрині в монастирських майстернях. Зміна художніх смаків і велика кількість предметів промислового виробництва сприяли тому, що бісерні вироби поступово стали зникати з ужитку. Лише в кінці XIX століття звернення декоративно-прикладного мистецтва до художніх форм минулого привело до відродження інтересу до виробів з бісеру і стеклярусу. Типовий виріб почала XX століття - сумочка з синього оксамиту з шиттям бісером, шнуром, аплікацією з гальки і інших матеріалів. На внутрішній ринок Росії в ці роки поступає велика кількість прямокутних гаманців з обробкою бісерною бахромою, які випускалися, мабуть, монастирськими ремісничими центрами. Значно рідше в Росії використовувалися в′язані з шовкової нитки гаманці з обробкою металевим бісером у формі довгастого мішечка або глека, з кільцями-затисками. В кінці XIX сторіччя бісер і стеклярус часто використовуються для декору жіночого міського костюма - ця мода приходить з Франції, де в 1880-х роках чорний бісер і стеклярус прикрашають жіночі туалети відомих паризьких фірм. У 1890-х роках обробка бісером розповсюджується на широкий круг одягу і уживається при створенні вишуканих туалетів майстрами багатьох країн, зокрема Росії. При цьому використовується кольоровий бісер різного ограновування, форми і кольори, а також стеклярус. В кінці XIX - початку XX століття жіночий костюм обробляється різними матеріалами: вишивкою лелітками, стразами, штучними перлами, шнуром, бісером і стеклярусом в колір тканини. Подібні багато оброблені туалети проводили відомі фірми А.Т. Ивановой в Петербурзі і Н.П. Ламановой в Москві. Особливою популярністю користувалися намиста, бісер і стеклярус в костюмах 1910-х років: з них низали бахрому, шили бордюри, обшивали деталі плаття і накидок.

Страницы: 1 2 3 4 5

Актуально про педагогіку:

Використання комп’ютерів під час вивчення математики
У світі існує багато інформаційних засобів (програм) для спрощення складних математичних розрахунків і громіздких геометричних побудов. Складність програм змінюється - від найпростіших навчальних до складних професійних систем. Розглянемо одну з навчальних систем GRAN (мал.1). Дана система може віл ...

Педагогічні погляди Цицерона
Цицерона /106 - 43 рр. до н.е./ - колір римської літератури. Здобувши блискучу освіту, будучи знаменитим оратором, він свої погляди на виховання висловлював у філософських і риторичних творах, маючи на увазі по перевазі оратора. У творах Цицерона обертає особлива увага на суть і завдання виховання. ...

Психологічний погляд на дидактичні принципи
В управлінні учбовою діяльністю дотримуються дидактичних принципів, які були вироблені давно і, як писав В.В. Давидов, вони не влаштовують ні нашу теорію, ні нашу педагогічну практику. Розглянемо проблематичність окремих з них. Так, принцип наступності виражає той факт, що при переході учня від одн ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com