Методика використання проблемних ситуацій на уроках трудового навчання як засобу підвищення якості знань учнів

Сторінка 3

В XIX столітті до моди увійшла прикраса бісерними чохлами трубок, стаканів і інших дрібних предметів, а також ручок парасольок і рукоятей тростин. Такі предмети, як шкатулки, табакерки, бювари, очешникі, портсигари, декорувалися плоскими бісерними вставками; вишивки з бісеру і стеклярусу прикрашали спинки стільців і диванів, диванні подушки. Як і раніше в моді залишається створення вишитих бісером і стеклярусом картин, які вішали на стіну або ставили на стіл. Період найбільш інтенсивного захоплення бісером і стеклярусом в Росії доводиться на 1820 1830-і роки. В цей час важливе місце в декорі інтер’єру і предметів одягу займали рослинні мотиви, тому і в бісерних виробах найбільш широкого поширення набувають квіткові узори: гірлянди, вінки, букети, вітки, окремі квіти. На невеликих речах (сумочках, гаманцях, підстаканниках) основний узор мався в своєму розпорядженні гірляндами, що горизонтально йшли, у верхній або нижній частині предмету, рідше - по краях; решта простору заповнювалася дрібними деталями у вигляді гілочок, квітів, цяток, зірочок або залишалося незаповненим. Особливо пишними квіткові орнаменти стають в 1830-і роки. У XIX столітті квіти в бісерних вишивках вирішувалися, на відміну від XVIII століття, об’ємно, живописно, з передачею всіх колірних і светотеневих нюансів Чохли чубуків і тростин також оброблялися квітами: на них узор, як правило, складався з однієї або декількох гірлянд. В’язка, яка використовувалася при виготовленні чохлів, приводила до зсуву малюнка в одному напрямі, тому гірлянди розташовувалися по спіралі, як би обвиваючись навколо трубки. Такий орнамент вдало поєднувався з формою довгих чубуків і набув широкого поширення. Геометричні узори зустрічаються в декорі цих виробів значно рідше. Типові для бісерних виробів епохи класицизму такі декоративні мотиви, як ріг достатку, корзина або ваза з квітами. Існувало декілька стандартних малюнків з цією тематикою, які нескінченно повторювалися і варіювалися на предметах різних розмірів і різного призначення. Для круглих гаманців типовий мотив розетки, який вдало заповнює форму. Залежно від розмірів гаманця така розетка доповнювалася по краю квітковими гірляндами, смужками у вигляді перевитих стрічок, геометричним узором. Часто на бісерних сумочках і гаманцях першої половини XIX століття зустрічаються геометричні і рослинні узори, аналогічні тим, які прикрашають сучасні ним тканини і шалі: гілочка з ягодою або квіткою, «турецькі боби» з дрібних квіток, і ін. В першій чверті сторіччя під впливом класицизму в бісерних виробах часто з’являються і повторюються зображення на сюжети з античної міфології і композиції на «античну» тему, з використанням персонажів римської і грецької міфології: Амур і Психея, Амур на колісниці, Вакх з фавнами і інш. Такі композиції прикрашали диванні подушки, сидіння і спинки меблів. В другому десятилітті XIX століття сентименталізм надає вплив на декоративно-прикладне мистецтво не тільки у виборі сюжетів, але і в їх трактуванні. У бісерних і стеклярусових виробах з’являються зображення побутових сценок, що опоетизували: пастух із стадом, дівчина з овечкою, граючі діти. Іноді в бісерних виробах з’являються і літературні персонажі (сентименталізм в першу чергу течія в літературі): панночка-селянка, бідна Ліза. Значну роль зіграли публікації гравюр «Чарівного ліхтаря»: під їх дією в бісерних вишивках з’являються зображення молочника з глиняними глеками на коромислі, продавця яєць і риби, сідока в санях і ін., аналогічні зображенням на фарфорових виробах XIX століття, особливо на фарфорі заводу Гарднера. Особливо часто в бісерних виробах з’являються зображення святкових гуляній, танців і хороводів.

Страницы: 1 2 3 4 5

Актуально про педагогіку:

Види української народної іграшки, їх зміст
Українська народна "іграшкова культура" складна й розмаїта. Для того щоб її вивчати, потрібно якимсь чином класифікувати, тобто розділити іграшки на групи, орієнтуючись на спорідненість певних істотних ознак. Найбільш простою та прямолінійною класифікацією О. Найден вважає поділ на дві гр ...

Особливості прийнятого способу ознайомлення учнів з дробами
Формування поняття про дроби рекомендується проводити по трьох основних етапах: 1) спочатку діти засвоюють фактичне роздроблення (ділення) різноманітних конкретних предметів на рівні (“частки”), коли кожен предмет виступає як ціла одиниця; вони утворюють різні частини цих предметів (половину, чверт ...

Активність і пізнавальна активність особистості. Активізація навчальної діяльності
І стимулювання, і мотивація навчання забезпечують активність особистості, її дії, поведінку і діяльність як вищий прояв активності. Але поняття активності має і спеціальне значення. Слово активність походить від латинського activus і означає діяльний, енергійний, ініціативний. Дуже часто термін “ак ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com