Опис методик, використаних у дослідженні

Сторінка 5

У нашій роботі виявлено яскраво виражені такі компоненти мотиваційної структури студентів творчих спеціальностей, як внутрішній мотив, пізнавальний мотив, змагальний мотив, оцінка рівня досягнутих результатів, оцінка свого потенціалу, намічений рівень мобілізації зусиль та очікуваний рівень результатів. Це тільки частково підтверджує нашу другу гіпотезу, але дозволяє нам зробити висновок про те, що студенти творчих спеціальностей – це люди здатні самі себе з мотивувати. Вони здатні зробити щось лише заради цікавості. Також вони вміють планувати свій час і оцінювати результати своєї діяльності щоби в майбутньому не повторювати старих помилок. Але не дивлячись на це, часом вони бувають дещо лінивими і не прикладають достатньо вольових зусиль, до виконання завдань.

Можна сказати що у порівнянні з творчими студентами, студенти – техніки є більш цілеспрямованими особистостями, а творчі - людьми, які не залежать від думки суспільства і знаходяться у пошуках внутрішньої гармонії.

Виходячи з цього, ми хочемо надати основні рекомендації викладачам, які у своїй практиці працюють з студентами творчих та технічних спеціальностей і таким чином мають змогу впливати на мотивацію навчання студентів та формувати її. Ми дійшли до висновку, що формування та вплив на мотивацію студента – це процес, який може тривати довгий час. Неприпустимо у такому випадку вдаватися до стереотипізації методів мотивування. Це може призвести до небажаних наслідків. Все що необхідно у такому випадку, це індивідуальний підхід та врахування особливостей спеціалізації кожної групи окремо.

Отже, якщо ціль – це мотивувати студентів творчих та технічних спеціальностей до навчання, беручи до уваги особливості їхньої мотиваційної структури, у цьому випадку ми можемо дати наступні поради:

Для того, щоби покращити мотивацію навчання студентів творчих навчальних закладів, треба поставити перед ними велику ціль яка в свою чергу буде потребувати від студента спланованого рівня мобілізації своїх зусиль. Це може бути можливість взяти участь у якомусь музичному конкурсі, або виставці, тощо. В такому випадку, згідно з нашими дослідженнями студент буде готуватись, планувати свої зусилля, щоби прийняти участь у цьому « змаганні », розцінюючи цю можливість, як випробування свого власного потенціалу.

Для творчих студентів, мотив самоповага будується більше на адекватному внутрішньому самосприйняті в той час як для технічних, мотив самоповаги пов'язаний з прагненням до якоїсь вагомої цілі яка би принесла суспільну користь.

Тобто, якщо у студена творчої спеціальності є проблеми з самоповагою – йому треба допомогти досягнути внутрішньої гармонії. Якщо ж такі проблеми виникнуть у студента технічної спеціальності, перед ним потрібно поставити ціль. Тоді він скаже собі: « тепер я буду працювати над цим проектом, який принесе суспільну користь – значить мені є за що себе поважати».

Страницы: 1 2 3 4 5 

Актуально про педагогіку:

Значення народознавства в курсі ботаніки
Сьогодні, коли в державі взято курс на відродження й дальший розвиток національної культури, на вчителя біології покладається завдання викликати в учнів глибокий, стійкий інтерес до предмета, а значить, і до науки, любов до природи, до неньки-матері землі. Це важка і копітка робота — виховати учнів ...

Навчання на основі теорії поетапного формування розумових дій
Крім цих напрямків, сформувалось навчання на основі теорії поетапного формування розумових дій. Теорія поетапно го формування розумових дій спирається на відомі положення Л.С. Виготського, С.Л. Рубінштейна, О.М. Леонтьева. Суть цих положень полягає в тому, що будь-яке внутрішнє психічне є перетворе ...

Моделі освіти
Модель освіти як державно-відомчої організації. В цьому випадку система освіти розглядається структурами державної влади як самостійне направлення в ряді інших галузей народного господарства. Будується вона на відомчому принципі з жорстким централізованим визначенням цілей, змісту освіти, номенклат ...

Навігація по сайту

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com