Активізація процесу художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку під час слухання музики

Статті і корисна інформація » Розвиток художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку в процесі слухання музики » Активізація процесу художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку під час слухання музики

Сторінка 14

розробити критерії і показники сформованості художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку;

визначити методи діагностування;

з’ясувати рівні художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку.

вивчити можливості формування художньо-творчого мислення у процесі слухання музики;

Для об’єктивної оцінки та на підставі аналізу науково-методичної літератури, нами було розроблено 3 групи критеріїв сформованості художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку, а саме:

Когнітивно-операційний критерій - включає систему знань із музичного мистецтва, здатність мислити образами, розмаїття ідей, музичний смак; відображає міру розвиненості музично-пізнавальних здібностей дитини старшого дошкільного віку, рівень наявності набутих знань з музичного мистецтва. Показники даного критерію: знання репертуару, володіння мислительними операціями аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення.

Емоційно-почуттєвий критерій - передбачає наявність реакцій під час слухання та відтворення музики, відображає безпосередність емоційних реакцій, емпатичне проникнення в художній світ автора.

Творчо-діяльнісний критерій - визначає рівень музичної діяльності дитини, що знаходить своє вираження у творчому відтворенні музики та її власному створенні, у подальшій оцінці свого продукту праці; віддзеркалює міру прагнення дітей до музично-творчої діяльності. Це передбачає активне слухання музики, самостійний творчий пошук. Основні показники цього критерію: бажання виразити себе у різних видах музично-творчої діяльності зокрема в виконанні музики, прояв самостійного задуму та оригінальність вербальної і виконавської інтерпретацій.

На основі названих вище показників нами визначено рівні розвитку художньо-творчого мислення дітей за такими показниками:

Високий – дитина має достатні музичні здібності, музичний слух, її знання є глибокими, системними; вона вміє застосовувати їх на музичному занятті, вміє зробити висновки, виправити допущені помилки; проявляє інтерес до різних видів творчої діяльності.

Середній – дитина володіє елементарними музичними знаннями та гавичками, але не здатна відповідати та виконувати завдання самостійно, не проявляє ініціативи, не здатна до творчого мислення, є пасивною під час виконання завдань.

Низький – знання, уміння та навички дитини є фрагментарними, вона не вміє застосовувати їх ні в практично-творчій, ні в самостійній роботі; дитина не здатна реалізувати набуті знання під час заняття.

Запропоновані компоненти ми систематизували за допомогою таблиці. (таблиця 2.3.1.)

Таблиця 2.3.1. Рівні та критерії художньо-творчого мислення дітей під час слухання музики

Критерії

Рівні

Високий

Середній

Низький

Когнітивно-операційний

Дитина багато знає, цікавиться музикою, знає репертуар, володіє мислительними операціями, вміло аналізує, порівнює, узагальнює. образами, має безліч ідей.

Дитина має достатній рівень знань про музику, композиторів. Уміє застосувати їх на занятті, але виконує все з допомогою музичного керівника

Дитина пасивна, знання обмежені, завдання виконує без особливого бажання та умінь.

Емоційно-почуттєвий

Дитина відразу реагує на музику, емоційно піднесена, вміє передати свої почуття, провести асоціацію між твором і особистим враженням.

Дитина реагує на буд-який характер музики, вміє розповісти, дати характеристику твору, але є спокійною у своїх проявах.

Дитина не реагує на музику, бо їй це не цікаво, є пасивною у всіх виявах.

Творчо-діяльнісний

Дитина активно використовує свої знання, уміння, навички, демонструючи при цьому добре розуміння музики, Пропонує особистий варіант виконання, досить розвинута фантазія, музичні здібності.

Дитина не в змозі використовувати свої знання, уміння, навички самостійно. Виконує по “схемі”, тільки при допомозі керівника.

Дитина зовсім не бажає спілкуватися з мистецтвом

Страницы: 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Актуально про педагогіку:

Загальна характеристика учбової дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка»
Навчальна дисципліна «Інформатика і комп'ютерна техніка» є нормативною і входить до циклу професійної та практичної підготовки бакалавра у ВНЗ України. Головна мета навчання студентів дисципліни – забезпечити знання теоретичних та практичних засад у галузі обробки інформації та вміння використовува ...

Педагогічний моніторинг
Джерела виникнення терміну "моніторинг" лежать в Белль Ланкастерській педагогічній системі навчання. Суть системи полягала в тому, що вчитель висловлював свої знання невеликій групі (10 чоловік) учнів, кожен з яких вів свою групу. Таким чином, один вчитель міг охопити викладанням декілька ...

Історія виникнення поняття «автономія навчання»
Ще у давні часи древньогрецькі вчені Аристотель, Сократ, Платон дуже глибоко та всебічно обґрунтували значення добровільного, активного і самостійного оволодіння знань людиною. Так, Сократ у своїх міркуваннях виходив з того, що розвиток мислення людини може відбуватись успішно тільки в процесі само ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com