Методика підготовки дітей старшого дошкільного віку до сприймання музичного твору

Статті і корисна інформація » Розвиток художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку в процесі слухання музики » Методика підготовки дітей старшого дошкільного віку до сприймання музичного твору

Сторінка 2

В процесі занять пропонується використовувати заклички, примовки, прозивалки, які споріднені мелодекламацією, відрізняються вузьким діапазоном, доступністю за літературним і музичним змістом.

В умовах невеликих груп, що є в дитячих садках, доцільно використовувати імпровізацію нескладних мелодій на короткі тексти примовок, лічилок, закличок, прозивалок, на задані ритми, складати мелодично-ритмічні відповіді на фрази-запитання. Музичний керівник використовує імпровізацію як метод художньо-творчого розвитку дітей, розвитку емоційного відгуку на музику, музичного слуху, творчої уяви.

Протягом таких занять діти знайомляться з ключовими музичними поняттями, отримують необхідні знання про музичний образ і засоби музичної виразності, про музичну форму і музичні жанри, про музичні інструменти і співочі голоси. Діти вчаться елементарно розбиратись в музиці: яка вона за характером, які почуття і настрої викликає, хто її створює, хто виконує.

Засобом музичного розвитку дітей є спів. Процес співу по своїй природі комплексний. В ньому бере участь весь організм дитини, зокрема його звукоутворюючий артикуляційний і дихально-м'язовий апарат. Звучання дитячих співочих голосів повинно бути природнім і невимушеним, дзвінким і рівним протягом всього співочого діапазону. За період перебування у дитячому садочку діти повинні вміти:

співати пісні виразно, передавати під час виконання емоційно-образний зміст твору;

використовуючи різноманітні динамічні відтінки співати в межах від р до f;

співати штрихами легато, нон легато, стакато;

виразно вимовляти слова, правильно вимовляти голосні і приголосні звуки, розспівувати склади на 2 і більше звуків;

співати пісні з дублюванням і без дублювання мелодії акомпанементу, без музичного супроводу.

Для підготовки дітей до сприймання музичного твору з метою розвитку їх художньо-творчого мислення ми проаналізували існуючий календарний план, та спланували наступну нашу роботу на основі доповненого матеріалу з творів для слухання музики. Цей план став планом формувального етапу експерименту. (таблиця 2.1.1.)

Таблиця 2.1.1. Календарний план занять для дітей старшого дошкільного віку.

Дата

Тема заняття

Твори для слухання музики

Група 4-х річок

I семестр

Розвиток образного мислення під час слухання музики

“Котику сіренький” українська народна пісня;

Ой єсть в лісі калина. Українська народна пісня.

Ми маленькі дударики.муз. М.Мельника.

Ой ти красно весно.

“Пташка та пташенята” муз. О. Тілічеєвої;

“Курчатко” муз. А. Філіпенка;

П. Чайковський „Хвороба ляльки”

В. Рєбіков „Ведмідь”

“Веселі музики” муз. А. Філіпенка;

“Барабан” муз. О. Тілічеєвої;

“Латки-ладусі” муз. В. Верховинця;

“Колискова” муз. О. Тілічеєвої;

II семестр

Виховання естетичного смаку у дітей

“Ластівка” муз. Ю. Михайленко;

“Зозуленька” муз. Ю. Михайленко;

“Дзвоники дзвенять” муз. В. А. Моцарта;

“Зайчик” муз.Фінаровського;

“Сонечко” муз. М. Мєтлова;

“Вітер і вітерець” муз. Л. Бетховена;

Подвала. „Музичні загадки”;

Д.Кабалевський. “Кавалерійська”, „Клоуни”; П.Чайковський. “Хвороба ляльки” та “Нова лялька”;

Б.Фільц. “Забута лялька”;

В.Косенко. “Пасторальна”, “Дощик”,

“Не хочуть купити ведмедика”;

М.Парцхаладзе. “Осінній дощик”;

І. Беркович. “Українська мелодія”;

Р.Шуман. “Сміливий вершник”;

українські народні пісні (колискові): “Повішу колиску”, “Ходить зайчик”.

Група 5-х річок

I семестр

Розвиток виконавських здібностей

“М’ячик” муз. Г. Фріда;

“Колискова” муз. Я. Степового;

“Весело і сумно” муз. Л. Бетховена;

“Полька” муз. С. Майкапара;

“Два півники” українська народна пісня в обробці Л. Компанійця;

Котився снопочок по полю

Українські народні танці "Гопак", "Козачок", "Метелиця", "Аркан" тощо.

"Пташка" Е.Гріга

Б.Фільц. “Дзвенять дзвінки”;

Українські щедрівки “Я маленький хлопчик”, “Щедрівочка щедрувала”.

“Весела казочка” муз. Д. Кабалевського;

В. Косенко. “За метеликом”;

Е. Гріг. “Похід гномів”, “Пташка”;

С. Майкапар. “У садочку”;

М. Сільванський. ”Сумна пісня”, “Полька ”Комарики”;

II семестр

Основи музичної культури: уважне та емоційне сприйняття

Музичні мініатюри про звірят “Про крота, бджілка, слоненя, їжачок” муз. Т. Родіонова;

“Гарний настрій” муз. Л. Дичко;

“Котик видужав” муз. В. Гречанінова;

“Хто зустрівся в лісі” муз. О. Тілічеєвої;

“Дощ і райдуга” муз. С. Прокоф’єва;

Р.Шуман. «Дід Мороз»

“Зимовий ранок” муз. П. Чайковського;

“Маленька нічна серенада” В. Моцарта

“Марш дерев’яних солдатиків” із циклу “Дитячий альбом” П. І. Чайковського;

К.Сен-Санс Зоологічна фантазія “Карнавал тварин”( вибіркові твори)

Група 6-х річок

I семестр

Емоційне ставлення до музики: спів, розучування пісні, слухання музики

Українська народна пісня “Забілів від снігу гай”

“Пісня лисички” муз. М. Лисенка;

“Подоляночка” українська народна мелодія в обробці Л. Ревуцького;

“Ой заграйте, дударики” А.Філіпенка

“Ми на луг ходили” А.Філіпенка.

Колядка “Добрий вечір тобі, пане господарю”

В.Верховинець. “Печу, печу хлібчик”;

українські народні пісні “Два півники”,

“Веселі гуси”, “Ходить гарбуз по городу”;

З.Левіна. “Що нам осінь принесе?”;

А.Філіпенко. “То сніжинки, мов пушинки”;

Т.Димань. “Пісня скрипаля”;

А.Мігай. “Мультики”;

II семестр

Розвиток ладо-ритмічного почуття внутрішнього слуху.

“Пісня жайворонка” муз. П. Чайковський;

“Гопак” муз. Я. Степового;

Я.Степовий. “Зимонько-снігуронько”

С.Рахманінов. “Італійська полька”

Є.Адамцевич. “Запорізький марш”

П.Чайковський. “Марш дерев’яних солдатиків”

М.Блантер. “Футбольний марш”

Я. Степовий. “Колискова”;

Л.Колодуб. „Лялька співає”;

Д.Кабалевський. „Зайчик дражнить ведмедика”;

П.Чайковський. “Старовинна французька пісенька”;

Г.Сасько. „Джерельце”, „Синички”.

“Весна” А.Вівальді із циклу “Пори року”;

“Труба і барабан” муз. С. Майкапара;

“Менует” муз. В. А. Моцарт;

М.Мусогський “Хатинка на курячих ніжках”

Є.Гріг „Ранок” з сюїти “Пер Гюнт”

Страницы: 1 2 3

Актуально про педагогіку:

Нетрадиційні методи навчання письмового мовлення у дітей
Приводом для звернення до логопеда здебільшого є рекомендація вчителя, вихователя або ініціатива батьків, які помітили в дитини труднощі в оволодінні письмом. Спеціаліст уточнює характер труднощів, визначає ступінь відставання у формуванні цих навичок, оцінює стан інтелектуального розвитку, вивчає ...

Поняття про усне мовлення. Психологічні та лінгвістичні особливості усного мовлення
Усне мовлення забезпечує усне спілкування іноземною мовою в діалогічній формі та в монологічній. Спілкуючись рідною мовою, мовець думає лише про те, що сказати і в якій послідовності. Окремі операції процесу породження мовленнєвого висловлювання непомітні, оскільки вони всі автоматизовані і здійсню ...

Донауковий розвиток соціальної педагогіки в культурі доіндустріального суспільства
Хронологічні рамки доіндустріального (або традиційного) суспільства охоплюють найдовший період філогенезу, а саме від приходу кроманьйонця (Homo sapiens) приблизно 40 тис. років тому у верхньому палеоліті – до великих географічних відкриттів наприкінці XV cт. н.е. Саме 40 тис. років тому формування ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com