Методика підготовки майбутнього керівника хору

Сторінка 7

Наведена таблиця підтверджує доцільність використання провідних засад вокального звукоутворення, що ефективно покращує початковий етап опанування диригентської техніки студентів.

Змістовним аспектом другого етапу становлення майбутнього керівника хору – коррекційно-моделюючого – визначилася комплексність підготовки студентів до роботи з хором на основі певного “багажу” професійних знань, навчальний період якого охоплював третій по п’ятий семестри. Корекційно- моделюючий етап характеризується такими напрямками:

– надання наукової інформації з підготовки студентів до роботи з хором;

– усвідомлення студентами моделі професійної діяльності керівника хору;

– усвідомлення студентами методики роботи зі шкільним хором.

1.Надання наукової інформації з підготовки студентів до роботи з хором.

Традиційна форма підготовки студентів до роботи з хором показала перевагу практичних занять і недостатню базу теоретичних знань сучасної науки, визначила необхідність гармонійного поєднання індивідуальної та групової форми навчання, усвідомлення взаємозв’язку та взаємовпливу змістовно-процесуальної частин навчального процесу. Практика показала, що наукова інформація, з якою ознайомлюється студент на спеціальних предметах диригентського циклу (хорове диригування, постановка голосу, хор клас, шкільний практикум, методика музичного виховання), не забезпечує ліквідацію професійних недоліків, опанування технічних та практичних умінь, навичок, а потребує системи комплексних знань в історичному, теоретико-методологічному та педагогічно-творчому напрямках. Зазначені напрямки в нашому дослідженні представленим інтегрованим спецкурсом “ Диригентсько-хорова підготовка керівника шкільного хору ”( див. додаток К).

Так, огляд ретроспективи становлення керівника хору показав специфічний вияв суперечливих відносин його діяльності в певному хронологічному порядку на всіх етапах. Теоретико-знаннєвий аспект надав можливість поглибити знання про психологом’язову свободу диригування, про біофізичні процеси взаємовпливу вокального інтонування та диригентського жесту, визначити місце спеціальних музичних здібностей у діяльності керівника хору. Педагогічно-творчий процес сприяє осягненню музичного матеріалу. Методичний аспект визначає пізнавальну активність студентів до роботи з хором, потрібні знання щодо організації навчального процесу, спираючись на загальнопедагогічні та спеціальні методи навчання.

Виходячи з сучасного стану навчальних програм музично-педагогічних факультетів, що гтють вчителя музики як керівника хору, слід вважати доцільним вирішення в рамках даного спецкурсу наступних завдань:

– ознайомити студентів з науково-теоретичною базою, закономірностями та специфікою хорового диригування як виду музичного мистецтва;

– узагальнити знання комплексної підготовки студентів шляхом систематизації навчального матеріалу з хорового диригування;

– забезпечити ґрунтовну базу методичної підготовки майбутнього керівника хору;

–забезпечити спрямованість студентів до професійного самовдосконалення.

Ознайомлення студентів з науково-теоретичною базою, закономірностями та специфікою хорового диригування як виду музичного мистецтва має велике значення для навчання керівника хору.

Суттєвим показником професійної спрямованості майбутнього керівника хору є усвідомлення ним особливостей своєї діяльності як безперервного процесу пізнання науково-теоретичної бази процесу хорового диригування. Під науково-теоретичною базою хорового диригування прийнято розуміти узагальнене відображення у свідомості студентів значущих наукових фактів, явищ, характерних для даного виду музичної діяльності. Узагальнені результати такого процесу допоможуть студентам висвітлити процедуру комплексної диригентсько-хорової підготовки, визначити основні педагогічні задачі становлення майбутнього керівника хору.

Розглянемо формування знань комплексної підготовки студентів шляхом систематизації навчального матеріалу з хорового диригування.

Багатоаспектна підготовка майбутнього керівника хору, в основі якої лежить оволодіння певними диригентсько-хоровими знаннями, вміннями та навичками, є сприяє комплексному утворенню бази узагальнених знань та уявлень про хорове мистецтво. В основу лекційного курсу з підготовки студентів до роботи з хором було покладено знання про зміст та структуру хорового диригування, механізм голосоутворення, педагогічні та творчі підходи, інтегрований зв’язок споріднених предметів диригентського курсу.

Формування ґрунтовної бази методичної підготовки майбутнього керівника хору має велике значення. Впровадження у спецкурс різних напрямків підготовки майбутнього керівника хору показало на необхідність ознайомлення студентів з новими поглядами щодо методики проведення занять зі шкільним хоровим колективом, бажання поступово доповнити обрану наукову проблему інформацією про споріднені предмети диригентського циклу, зокрема, постановка голосу. Це дозволило здійснити пошук ефективних методів та шляхів узагальнення елементів, які обираються в якості експериментальної змінної. Отже, процес формування методичних умінь роботи з хором здійснюватиметься поступово та ефективно через активізацію усвідомленого ставлення студентів, навичок їх системно-цілісної методичної підготовки.

Страницы: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Актуально про педагогіку:

Особливості формування лексико-граматичної сторони мовлення
Повільне розширення словника розумово відсталих учнів пов'язане з тим, що вони, сприймаючи висловлювання, не помічають у ньому незнайомих слів. Нове слово вони часто уподібнюють зі значенням іншого, знайомого, близького за звучанням. Якщо діти з нормальним психофізичним розвитком можуть здогадатися ...

Індивідуальний стиль діяльність у різних типах суспільства
Найбільш загальне соціальне умова, від якого зона невизначеності індивідуальної діяльності, – диференціація умов життєдіяльності й у ступеня діяльності соціальних груп. Візьмемо класове эксплуататорское суспільство. Це товариство характеризуватиметься наявністю жорстких класових відмінностей як і р ...

Тест як один із засобів контролю вивчення іноземної мови
Одним з найефективніших засобів контролю в навчанні іноземної мови вважається тест. Використовуванню тестів присвячені численні публікації в журналі «Іноземні мови в школі». Більшість з досліджень в даній області відповідала потребам свого часу, проте в них зачіпалися окремі аспекти і проблеми тест ...

Навігація по сайту

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com