Методика підготовки майбутнього керівника хору

Сторінка 3

Пояснювально-ілюстративний метод допомагає студентам засвоїти знання, що повідомлялися викладачем у готовому вигляді часто без самостійного пошуку. Здобуваючи знання з техніки диригування, цей метод допомагає у стислі терміни концентровано озброїти студентів теоретичними знаннями і практичними вміннями, розвинути мислення та пам’ять.

Метод внутрішнього інтонування використовувався нами для розвитку навичок внутрішнього інтонування студентів, виступав як метод доучування, повторення, виконавського вдосконалення, розумової діяльності в умовах самостійного навчання і сприяв:

– розвитку творчої уяви;

– зосередженню уваги на музичному творі.

На цьому етапі використання методу вправ допомагає студентам удосконалювати диригентсько-хорові навички й уміння шляхом багаторазового повторення дій за зразком. Метод вправ (завдань) належить до практичних робіт репродуктивного характеру, що допомагає студентам перевірити щойно засвоєні знання.

Послідовне застосування передумов психоло-гом’язової свободи до диригентського жесту дає нам можливість визначити подальший шлях удосконалення диригентської техніки, що формувється у такій послідовності вправ: а) вправах на розкутість жесту; б) вправи на закріплення функцій рук та їх самостійності; в) вправах на моделювання емоційного стану в процесі диригування.

Вправа 1.

а) рухи по колу; б) рухи , що імітують крила птаха; в) зигзаг; г) рухи на динаміку.

Вправа 2.

1. Вільно опущені руки, відчуття м’язової розкутості рук під час стрішування.

2. Повороти тулуба, вільне положення рук.

3. Підняти руки на рівень плечей, затримати і розслаблено опустити.

4. Описати коло обома руками по черзі, слідкуючи за свободою виконання.

5. Зігнути руки в ліктях, пальці покласти на плечовий пояс, описуючи кола, „вісімки”.

Якщо на перших заняттях такі вправи виконувалися викладачем і копіювалися студентами, то на наступних заняттях студенти самостійно виконували і пояснювали механізм виконання цих вправ.

Для звільнення диригентської постави та мязів рук були запропоновані студентам такі пластико – гімнастичні вправи:

1. Вільно опущені руки, голова, повне відчуття м’язової розкутості (струшування руками).

2. Повороти тулуба, вільний рух руками.

3. Підняти руки на рівень плечей, затримати і розслаблено “скинути”.

4. Описати коло обома руками по черзі, затримати і розслаблено опустити.

5. Зігнути руки в ліктях, пальці покласти на плечовий пояс, описати коло, “вісімку”.

Для усунення затислості кисті, пальців, негативних звичок, небажаних моторних іррадикцій, (наприклад, одночасний рух ліктем та рухи кисті, плеча), схильність до паралельних рухів обома руками, підгинання колін, мимовільне посмикування або поворот голови вважаємо доцільним виконання наступних вправ:

Вправа 4.

1. Паралельне проведення вертикальної лінії (уявити звукову нитку) вгору-вниз, повільно на рахунок „до п’яти”.

2. Описати коло різними руками, повільно, на рахунок „до п’яти”.

3. Повільно описати кожною рукою квадрат, трикутник, коло, „вісімку”.

4. Перед собою маленьким і великим жестом намалювати „вісімку” в лежачому чи стоячому положеннях.

5. Підняти обидві руки вгору. Вільно відкинути кисть, передпліччя, всю руку.

6. Намотування клубка перед собою обома руками.

Вправи на закріплення функцій рук та їх самостійності

1. „Ритмічне двоголосся”: а) відстукування двома руками; б)відстукування однією рукою і скандування на та-та (скандування подумки).

2. Показати правою рукою коло, а лівою „рубати” і навпаки.

3. Рухи рук віддзеркалюють одна одну.

4. „Точка-відскок” з місця.

рівнях.

5. Дугоподібні рухи рук зліва направо, вправо-вліво, перед собою, з різною амплітудою, у різних позиціях.

Для покращення свободи та пластичності диригентського жесту студентам пропонуються додаткові вправи на різні функції рук, динаміку, темп

Вправа 5.

1. Провести паралельним жестом округлі й увігнуті лінії.

2. Протактувати диригентську сітку з округлими й увігнутими лініями.

3. Виконати повільним жестом Р, f.

4. Виконати повільним і округлим жестом різні темпи.

5. Показати перемінну динаміку в повільному темпі у з’єднанні з голосом (p-f, p-f).

6. Проспівати, а потім відтворити в тексті перемінну динаміку, але вприскореному темпі, проаналізувати свої дії.

Необхідним засобом формування пластичності диригентського жесту є відпрацювання звуковедення на legato, яке сприяє максимальній свободи диригентської руки і появі співучості жесту. Оволодіння таким штрихом ми вважали вадзвичайно важливим, тому, щоб сформувати таке відчуття студентам, пропонувалися вправи: а) за долями такту; б) в одному напрямку; в) на одній частоті вгору, вниз.

У результаті такої послідовності вправ у студентів експериментальної групи поступово сформувалося відчуття свободи та в’язкості диригентського жесту, координаційні вміння на різні функції рук.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8

Актуально про педагогіку:

Музей садиба імені Миколи Івановича Пирогова
Національний музей-садиба Миколи Івановича Пирогова розташований в південно-західній частині міста Вінниці, у живописній садибі Вишня, де впродовж останніх двадцяти років (1861-1881) жив і працював видатний вчений, геніальний хірург, анатом, творець воєнно-польової хірургії, засновник Товариства Че ...

Теоретичне обґрунтування програми «Гармонізація соціальним педагогом соціального середовища школи»
Отже, гармонізація - це діяльність яка спрямована на встановлення взаємозв’язку між всіма структурами соціального середовища школи. Тобто, учнів, вчителів, батьків, працівників школи для подальшого збагачення та зрощення майбутнього нації. Суб’єкт: соціальний педагог, психолог, класні керівники, ад ...

Відкрита навчальна архітектура
У цей час проблеми використання комп'ютерної комунікації й теленавчання обговорюються насамперед у зв'язку з розробками концепції безперервного утворення й використання НИТ для рішення завдань перепідготовки кадрів. Цікаво відзначити, що розвиток мережі Інтернет дозволяє на новому якісному рівні по ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com