Методика підготовки майбутнього керівника хору

Сторінка 19

Таблиця 2.11.

Рівні диригентсько-хорової підготовки студентів ЕГ та КГ за критерієм – ступінь теоретичної обізнаності (у%)

Критерій

Студенти КГ

Студенти ЕГ

Ступінь теоретичної обізнаності

(16ст)

17%

(30 ст )

34%

(44 ст)

49%

(20ст)

21%

(15ст)

15.5%

(6ост)

63.3%

Особливе значення для професійного самовираження керівника хору має здатність “відрізнятися неповторністю, оригінальністю до найвищого, пов’язаного із переосмисленням та створенням нового [9]. Звідси, підготовка майбутнього керівника хору дозволяє говорити про особливу грань його діяльності – творчість, яка передбачає урахування таких факторів, як застосування творчої активності у підході до вирішення навчальних завдань, прагнення до оригінального мислення, виявлення індивідуально-творчого підходу до навчального матеріалу, готовність до переосмислення та утворення нового.

Характеризуючи динамічні особливості підготовки студентів за критерієм ступінь оволодіння творчими уміннями опрацювання навчально-методичного матеріалу ми зосередили здебільшого увагу на оцінці сформованості творчих умінь опрацювання музичного матеріалу. Для цього нами було побудовано навчально-виховний процес таким чином, щоб надати можливість студентам максимально виявити власні творчі можливості в роботі з хором. Їх сформованість визначалася за інтенсивністю володіння палітрою творчих умінь у ході ”прочитання” музичного матеріалу, оригінальністю творчих розробок, виявлення індивідуального підходу, що дало змогуоцінити інтенсивність проявлення показників означеного критерію у наочно відображеній гістограмі (див. рис. 2.8).

Гістограма 2.8

Рис.2.8. Інтенсивність проявлення показників диригентсько-хорової підготовки студентів ЕГ та КГ за критерієм – ступінь оволодіння творчими уміннями опрацювання навчально-методичного матеріалу (за п’ятибальною шкалою).

Дані гістограми показали спільне бажання студентів розвивати творчі вміння. Разом з тим було визначено діаметрально протилежні результати у групах. Якщо студенти експериментальної групи, показники яких за всіма ознаками були значно вищі, ніж у студентів контрольної групи, вважають творчий підхід діяльністю, що “забарвлює специфічним кольором роботу керівника хору”, то студенти контрольної групи вважають можливим використовувати творчість лише у окремих випадках (65ст).

Інтенсивність проявлення означених показників за критерієм ступінь оволодіння творчими вміннями опрацювання навчально-методичного матеріалу встановила рівні підготовленості студентів (див. табл. 2.12). Отримані результати та їх порівняння показали, що якість навчання студентів стала значно вищою завдяки впровадженню творчо-діяльнісного підходу в навчальний процес.

Таблиця 2.12

Рівні диригентсько-хорової підготовки студентів КГ та ЕГ за критерієм – ступінь оволодіння творчими уміннями опрацювання навчально-методичного матеріалу (у %)

Критерій

Студенти КГ (90 осіб)

Студенти ЕГ (95 осіб)

низький

середній

високий

низький

середній

високий

Ступіньоволодіння творчими уміннями опрацювання навчально-метод. матеріалу

(48ст)

53.4%

(42ст)

46.6%

0

(30ст)

31.5%

(50ст)

52.6%

(15ст)

15.9%

Завдяки власному емпіричному досвіду, розвитку спеціальних музичних здібностей. сформованість творчих умінь студентів експериментальної групи підвищилася таким чином: високий рівень отримали 15 студентів, середній рівень – 50 студентів та низький – 30 студентів. У контрольній групі високий бал не отримав жоден студент, показники середнього та низького рівня дорівнюють 46.6% та 53.4% студентів, низький рівень визначено у 48 студентів. За середнім показником студенти експериментальної групи випереджають студентів контрольної групи на 22%.

Страницы: 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Актуально про педагогіку:

Впровадження ефективних видів ігрової діяльності для першокласників в умовах ГПД
Виходячи з дослідження, ми пропонуємо певні рекомендації, щодо впровадження ефективних видів ігрової діяльності. Оскільки, вихователь повинен знати ігри, володіти методикою їх проведення, вміти підбирати їх відповідно віку дітей, котрі грають, для досягнення педагогічних цілей. Ось ці години, котрі ...

Використання персонального комп'ютера вчителем початкових класів
Навчання українській мові в школі розв'язується трьома рівними за значенням задачами: навчання грамотної письмової мови у відповідність з правилами орфографії і пунктуації; розвиток мови (формування уміння розгорнути письмовий або усний монолог відповідно до вимог комунікативної ситуації і проінтер ...

Основні напрямки роботи з розвитку мовлення в початковій школі
Коли дитина вступає до школи, рідна мова нею вже практично засвоєна. Разом з тим під впливом навчання в мовленні дитини відбуваються величезні перетворення. Обумовлені ці перетворення головним чином тим, що з приходом дитини в школу рідна мова вперше стає для неї навчальним предметом, а це означає, ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com