Діагностика критеріїв та рівнів сформованості диригентсько-хорової підготовки студентів

Статті і корисна інформація » Психолого-педагогічні умови підготовки керівника хору в системі вищої музично-педагогічної освіти » Діагностика критеріїв та рівнів сформованості диригентсько-хорової підготовки студентів

Сторінка 8

Метод емоційної драматургії сприяє створенню атмосфери зацікавленості та емоційного ставлення до дійсності.

Метод художнього читання музичного і літературного тексту складається із вмінь вести музичну бесіду (техніка мови, невербальні та вербальні засоби спілкування. Усі методи узагальнені в таблиці 2.2.

Запропоновані чотири групи методів у нашому дослідженні набувають особливого значення, оскільки здатні забезпечити результативність навчального процесу в системі музично-педагогічного навчання на основі науково-логічних положень та провідних напрямів диригентсько-хорової підготовки студентів.

Таблиця 2.2.

Методи навчальної діяльностіЇ (репродуктивні, продуктивні, специфічні, додаткові)

Репродуктивні

методи

Продуктивні

методи

Специфічні

методи

Додаткові

методи

- пояснювально-ілюстративний;

метод вправ та завдань;

- метод практичного показу;

- метод зорово-слухових впливів;

- експериментально-генетичний метод;

- проблемний метод;

- загальний метод;

- експериментально-генетичний метод;

- метод аналізу творчих дій;

- метод вільної обробки;

- нтонаційно-руховий метод ;

- внутрішньо-руховий метод;

- інтонаційно-пластичний метод;

- метод усвідомленого осмисленого смислу;

- експериментально-генетичний метод;

- метод ескізного співставлення

- метод пластичних дзеркал;

- метод психологічної та м’язової свободи;

- метод емоційних наказів;

- метод художнього читання;

- метод активізації творчих умінь

На основі обґрунтованих критеріїв та методів навчання нами було проведено константувальний експеримент, головним завданням якого було визначення рівнів сформованості, конкретизація та зіставлення якісних характеристик структурних компонентів диригентсько-хорової підготовки.

В основу діагностичного завдання було покладено встановлення реального стану диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музики в якості керівника хору за означеними критеріями та показниками, використано ряд методів для об’єктивності та різнобічності результатів дослідження. Методика дослідження охоплювала анкетування, опитування, спостереження, теоретичний аналіз, опрацювання фактичних результатів.

Констатувальне дослідження проводилося на старших курсах у класі хорового диригування, студентському курсовому та шкільному хорі в ході педагогічної практики. В експериментальній роботі взяли участь студенти Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Ніжинського державного педагогічного університету імені М.В. Гоголя та Глухівського державного педагогічного університету імені С.М. Сергєєва-Ценського.

Оцінка критеріїв відбувалася за 5-ти бальною системою, що дало змогу встановити рівень диригентсько-хорової підготовки студентів до роботи з хором та виразити у балах:

Високий рівень – 4-5 балів;

Середній рівень – 3-4 бали;

Низький рівень – 2-3 бали.

На основі визначення змістовного аспекту рівнів сформованості підготовки студентів у якості керівника хору було здійснено їх характеристику, що висвітлювала якісні відмінності кожного з рівнів за обраними критеріями та показниками (табл. 2.2).

Виявлення рівня сформованості диригентсько-хорової підготовки студентів за критерієм ступінь мотиваційної спрямованості визначалося відповідно до анкети, що складається з 8 позицій. Аналіз відповідей студентів показав, що більшість з них вважають керівника хору творчою особистістю (6) з розвинутими спеціальними диригентсько-хоровими здібностями (3). Удосконалення диригентсько-хорової підготовки студенти бачать у сполученні різних граней діяльності керівника хору – технічної, педагогічної та творчої. Але оволодіти такими вміннями студенти вважають можливим завдяки розвитку технічності, тобто, на третє місце вони ставлять диригентську (4) та вокальну (5) техніку. Поєднання хормейстерської, педагогічної та творчої функцій у диригентсько-хоровій діяльності розглядається студентами як суттєвий фактор підвищення професійного рівня керівника хору, бажання оволодіти мистецтвом хорового співу (8).

Страницы: 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Актуально про педагогіку:

Малювання на яєчній шкарлупі, з використанням крупів, рельєфними фарбами, по-вологому
Під час заняття на тему „Моя улюблена іграшка” у старшій групі пропоную дітям намалювати іграшку використовуючи для „малювання” різні крупи: манну, рисову, гречану, вівсяну, пшоно, насіння маку. Спочатку діти виконують малюнок простим олівцем, розподіляють його на окремі зони і покривають по-черзі ...

Натюрморт типу букета з гілочками верби. Малювання композиції "Вербнанеділя"
Поглибити знання учнів про звичаї та обряди українського народу, святкування Вербної неділі; відроджувати звичаї та обряди нашого народу, примножувати його традиції; розвивати вміння дітей правильно розмішувати малюнок на аркуші паперу, передавати особливості забарвлення гілки та бруньок; удосконал ...

Екранні технічні засоби навчання
Екранні технічні засоби навчання поділяються на статичні й динамічні, їх іще називають відеограмами, визначаючи як візуальний образ, призначений для подачі навчальної інформації за допомогою проекції (діа-, епі-, стереоскопічної, плоскої, голографічної — для статичного зображення, кінопроекції німо ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com