Діагностика критеріїв та рівнів сформованості диригентсько-хорової підготовки студентів

Статті і корисна інформація » Психолого-педагогічні умови підготовки керівника хору в системі вищої музично-педагогічної освіти » Діагностика критеріїв та рівнів сформованості диригентсько-хорової підготовки студентів

Сторінка 7

До методів продуктивної творчої діяльності ми відносимо:

– проблемний метод;

– змагальний метод;

– експериментально-генетичний;

– метод аналізу творчих дій;

– метод вільної обробки.

Проблемний метод виступає системовідтворювальним ядром активних методів. „Вкраплення” проблемного методу в структуру підготовки майбутнього кернівика хору дозволяє глибше усвідомити складність і діалектичну суперечливість реальних творчих явищ і процесів, виступає особливим видом пізнавальної взаємодії викладача та студента, сприяє усвідомленню складності вокально-хорової роботи. Як особливий вид пізнавальної взаємодії викладача та студента проблемний метод завжди приводить до потреби самостійно знайти рішення того чи іншого практичного питання, використовується на контрольних заняттях (індивідуальних, спецкурс).

Змагальний метод виявляється в бажанні зробити краще ніж раніше, довести і прослідкувати наявність професійних умінь та навичок у системі поступового розвитку, а не як готовий результат. Побудова проблемних ситуацій може мати форму питань з моделюванням викладачем логічних, на перший погляд, протиріч, завдань, диспутів.

Експериментально-генетичний метод (за С.Максименко) дозволяє простежити історію розвитку диригентського мистецтва від початкового етапу до формування в окрему навчальну галузь.

Метод аналізу творчих дій у дослідженні виступає результативним методом творчих дій, дає можливість прослідувати за логікою та шляхами розвитку творчого процесу.

Метод вільної обробки характеризується оригінальністю погляду на музичний матеріал, який складається з можливості вільно маніпулювати навчальним матеріалом (часткова зміна), містить імпровізаційні принципи (нові побудови).

Крім вищезазначених методів, у нашому дослідженні особливе місце набувають так звані спеціальні методи, до яких відносяться:

– інтонаційно-пластичний;

– внутрішньо-руховий метод;

– метод усвідомленого особистісного смислу;

– метод ескізного співставлення;

– метод пластичних дзеркал.

Інтонаційно-пластичний метод в дослідженні виступає провідним методом на всіх етапах навчання студентів. Інтонаційно-пластичний метод допомагає утворенню пластичності диригентського жесту, спираючись на інформативну основу вокального інтонування, вокального відчуття, інтонаційно-слухові уявлення, створюючи єдиний ланцюг: вокальне-інтонування – диригентський жест.

Внутрішньо-руховий метод побудований на внутрішньому інтонуванні, ідентичний до інтонаційно-пластичного методу.

Метод усвідомленого особистісного смислу (МУОС за А.Пиличаускаc) у дослідженні виступає методом духовного спілкування з музикою. Метод розкриває пізнавальну, моральну та ціннісну позицію студентів, допомагає знайти власне розуміння смислу музичного твору в контексті життєвих актуарій.

Метод ескізного співставлення є нетрадиційним методом музично-естетичного розвитку студентів. Сутність методу полягає в одночасному опрацюванні кількох творів і спрямований на розвиток художньої уваги студентів до естетичної оцінки формуючих ознак цілого композиторського стилю чи художнього напрямку, спонукає студентів до збереження тих досягнень у музиці, які зумовлюються її активно-виконавським опрацюванням.

Метод пластичних дзеркал спонукає до атмосфери зосередженого виконання студентами рухів викладача частіше через копіювання. Таке спільне співпереживання допомагає скласти певний “словник диригентського жесту”, так званий пластичний еквівалент музичного образу.

Серед навчальних методів нами було виділено групу додаткових методів, пов’язаних з формуванням психологічної свободи жесту та голосу, розкутості жесту та голосу, уявленнями про внутрішні вольові накази, емоційні стани, вміннями невербального спілкування, техніки мови.

Метод психологічної та м’язової свободи використовується для управління та подолання нетворчого настрою, знаходження непрямого, опосередкованого впливу на фізіологічні механізми. Метод фізичних дій відкриває дорогу почуттям, емоційному стану „здатному викликати в людині стан емоцій; якими, зазвичай, ці дії продиктовані”.

Метод емоційних наказів полягає у зрозумілому використанні образності та емоційності у передачі диригентсько-вокальної термінології іншій людині, він пов’язаний з уявленням про відповідні почуття, настрої. Метод емоційних наказів впливає на якість диригентського апарату, голосу, саморегуляцію, творчість, надає емоційного забарвлення.

Страницы: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Актуально про педагогіку:

Основні принципи навчання іноземним мовам
В основі навчання будь-якому предметові в школі, у тому числі й іноземній мові, лежать дидактичні принципи – вихідні положення, покликані визначати стратегію і тактику навчання в кожній «крапці» навчального процесу, оскільки вони зв'язані з цілями, змістом, методами, прийомами, організацією навчанн ...

Характеристика учбово-матеріальної бази, яка повинна бути привернута для вивчення вибраної теми
Учбово-виробничі бази є головними і першочерговими дидактичними складовими професійно-практичного навчання. Як учбово-виробничі бази можуть виступати: учбово-виробничі майстерні; учбові ділянки і окремі учбові цехи безпосередньо на виробництві; учбові полігони; учбові господарства і ін. Найпоширені ...

Місце наочних посібників у структурі уроку рідної мови
У початкових класах застосування наочності має на меті збагачення й розширення безпосереднього чуттєвого досвіду учнів, розвиток спостережливості, пізнання конкретних властивостей предметів під час практичної діяльності, створення умов для переходу до абстрактного мислення, опори для самостійного н ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com