Конспект уроку для 6-го класу за програмою "Образотворче мистецтво"

Сторінка 5

Вперше по-справжньому захопився пейзажем Полєнов у Франції – це трапилося під час його (спільної з Рєпіним) подорожі до Нормандії. У пейзажних роботах тієї пори уже у повній мірі проявилися основні принципи – пленерна свіжість кольору, природний мотив, вивірена композиція і чіткий рисунок – прикладом може бути "Рибацький човен. Етрета. Нормандія" (1874). Внаслідок деяка заданість виконання зникла, Полєнов відмовився від стандартного протиставлення двох планів, та пленерним вимогам піддавався не так строго, намагаючись створювати чисто поетичні твори, наповнені безпосередньою закоханістю у природу, - яскравою ілюстрацією такого підходу є популярний шедевр художника "Осінь у Абрамцеві" (1890).

У першій половині 1877 року Полєнов перебрався до Москви для постійного проживання. Цей "географічний" перелом у його житті співпав із переломом творчим – на російській художній сцені з'явився новий самобутній живописець. Проголосила про це картина "Московський дворик", показана на VІ передвижній виставці у 1878 році.

"Бабусин сад" (1878) – цей шедевр Полєнова входить у своєрідну лірико-філософську трилогію, створену у 1878-79 роках, - до неї крім "Бабусиного саду", увійшли також "Московський дворик" та "Зарослий ставок". "Бабусин сад" - типовий "пейзаж настрою". Полєнов зобразив типовий дворянський особняк – такими Москва забудовувалася після страшної пожежі 1812 року. Характерна деталь – більшість із них були дерев'яними, але "для вигляду" штукатурилися під кам'яну кладку. На картині штукатурка облупилася, показавши дерев'яні колоди. Зарослий сад. Почуття запущеності багато у чому складається і видом саду – колись "регулярного", але давно "випущеного на волю" і зростаючого по своєму бажанню. Пейзаж, повний життя, у даному випадку – ніяк не декорація до повіствуючого сюжету, а повноправний його учасник; більш того – важливий символ. Бабуся та внучка, які йдуть по стежці, задають основну антитезу цієї роботи, відповідаючи і у м'якому протиставленні дому, що руйнується і молодої зелені, що росте (старі дерева Полєнов виніс за межі картини). Сам одяг (старечий салоп та модна сукня) і пози підкреслюють цю антитезу. Стежка саду, яку колись акуратно посипали піском, виглядає запущеною теж. Вона утворює яскраву пляму, гармонійно доповнюючи єдину колористичну гаму. У цій гаммі нема нічого лишнього, вона настроює глядача на елегійний лад. Строгість, простота і вишуканість класицистичних форм народжують високу ностальгію по тому, уходить на очах, уходить назавжди. Ліпнина, що розвалюється та іржавий карниз – знаки невблаганного часу. Вищерблені сходи примушують глядача фантазувати, представляючи (або видумуючи) сотні молодих і щасливих людей, колись бігавшим по них, додумуючи бали, любовні сюжети і бабусю в молодості, сповнену яскравих надій.

"Зарослий ставок" (1879) ‒ шедевр Полєнова-кольориста, який представляє повний філософський образ швидкоплинного часу (і в цьому сенсі перегукується із написаним на рік раніше "Бабусиним садом".) Жанр роботи можна зрозуміти як "повіствовальний пейзаж". Академічна традиція дає про себе знати у композиційній побудові картини і цієї полєнівської роботи. У співвідношенні з нею, художник вибудовує два плани – задній, написаний достатньо "приблизно", і докладний передній. Латаття, так само як і деталі берегу, прописані дуже скрупульозно; ці побутові образи контрастно доповнюють святковий образ парку, який губиться за кордонами картини. Старі мостки з витоптаною до біла стежкою додають образу ставка ностальгічне звучання. Моделлю для фігури жінки послугувала сестра художника, В. Д. Хрущова. В основі картини – віртуозно розіграні художником градації одного і того ж зеленого кольору. У дуже тонкому його нюансуванні Полєнов знову виступає неперевершеним майстром-колористом.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Актуально про педагогіку:

Різноманітність жанрів усної народної творчості для дітей
Важливим завданням початкової школи є формування особистості молодшого школяра. Одним із шляхів розв’язання цього завдання є прилучення учнів до національної культури та народних традицій. Саме в школі прищеплюється повага до свого народу, його історії, культури, закладаються основи цілісного внутр ...

Подальший розвиток проблеми
Для подальших розробок елементів системи, як у рамках першого, так і другого напрямків, можна виділити перелік першочергових етапів методичних і технічних заходів, що представляє технологію переходу існуючих курсів навчання й перепідготовки на систему дистанційного навчання. Робота зв'язана з посту ...

Формування національної свідомості на уроках історії України в сучасній школі
Вивчення розвитку національної самосвідомості - одна з ключових проблем курсу національної історії. Ознайомлюючись з подіями та історичними постатями, учні мають змогу простежити складні шляхи боротьби народу за свою мову, культуру, за національну школу, за існування, в кінцевому рахунку, українськ ...

Навігація по сайту

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com