Конспект уроку для 6-го класу за програмою "Образотворче мистецтво"

Сторінка 4

Оснащення. Відеоряд пейзажів В. Д. Полєнова:

• "Успенський собор";

• "Теремний палац";

• "Театр";

• "Рибацький човен. Етрета. Нормандія";

• "Осінь в Абрамцево";

• "Московський дворик";

• "Зарослий ставок";

• "Бабусин сад";

• Етюди "східного циклу";

• "Ставок у парку";

• "Старі ворота";

• "Ісус".

Також, використана репродукція картини І.Левітана "Залишений ставок".

Структура виховного заходу

1. Організаційна частина (2 хв).

2. Активізація уваги учнів (3 хв).

3. Вступна бесіда (2хв).

4. Перегляд презентації на тему: "Пейзажний живопис у творчості В. Полєнова" (23хв).

5. Виконання вправ (11 хв).

6. Підбиття підсумків заходу (4 хв).

Хід заходу

1. Організаційна частина. Залучення учнів до активної участі в навчальному процесі з першої хвилини уроку. (Початок заходу повинен бути динамічним, давати учням заряд енергії, бадьорості.) Привітання, перевірка наявності учнів у класі та їхню готовність до уроку.

2. Активізація уваги учнів. Учитель пропонує учням пригадати поняття "пейзажист" та назвати російських пейзажистів, яких вони знають ( І. Левітан, В. Полєнов, О. Саврасов, І. Шишкін та ін.).

Пейзажист – художник, спеціаліст із пейзажу.

3. Вступна бесіда. Полєнов – природжений пейзажист, його заслуги у розвитку цього жанру важко переоцінити.

Василь Дмитрович Полєнов – один із засновників "пейзажу настрою" у російському живописі. "Пейзаж настрою" - це пейзаж, у якому реалістичне зображення природи поєднується із драматичними або ліричними настроями, із підвищено-філософським значенням пейзажу.

Він ішов по стопам А. Саврасова, затверджуючи цілу традицію, - в ній пізніше працювало немало чудових художників. Особливо прославився на терені учень Полєнова І. Левітан. На початку свого шляху Полєнов багато експериментував; у зрілих своїх роботах являвся засновником нового жанру, але головна його заслуга полягає в тому, що він навчив художників по-новому використовувати фарби.

Пейзажна творчість Полєнова у його сім'ї не визнавалася "серйозним" ділом, у цьому сенсі його рідні були консерваторами

І. Рєпін називав В. Полєнова природженим архітектором, згадуючи про те, як він ще в Академії "по-братськи" складав деяким студентам архітектурного відділу програми, за які вони отримували медалі. Особливо яскраво ці нахили художника проявилися при створенні "кремлівських" етюдів до так і ненаписаної картини "Постриг непридатної царівни" - таких, як "Успенський собор. Південні ворота", (1877) і "Теремний палац" (1877). Пізніше у Абрамцеві, Полєнов отримав можливість реалізувати свої стилізаторські можливості уже в архітектурній практиці, коли рука об руку із В. Васнєцовим займався будівництвом і оформленням церкви Спаса Нерукотворного.

4. Перегляд презентації на тему: "Пейзажний живопис у творчості В. Д. Полєнова". (Слово учителя).

Полєнов – природжений пейзажист, його заслуги у розвитку цього жанру важко переоцінити. Він міняв жанр і сам – змінювався – тому пейзажний живопис художника прийнято поділяти на два етапи - до і після 1880-х років.

Йому потрібен був "матеріал", і пізньою осінню 1881 року він – у компанії з відомим мистецтвознавцем А. Праховим і князем С. Лазаревим – відправився у подорож. Путь його лежав через Туреччину, Єгипет, Сірію, Палестину і Грецію, поїздка продовжувалася до весни 1882 року. Фарби сходу, його немислимі типажі, яскраві контрасти захопили і підкорили художника – він працював безперестану. Так народився "східний цикл" етюдів – він був показаний на передвижній виставці 1885 року і одразу ж був придбаний П. Третьяковим. Навколо голосно заговорили про нове слово у живописі, сказаним Полєновим.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Актуально про педагогіку:

Міжпредметні зв’язки соціальної педагогіки з педагогікою, соціологією і культурологією
Теорія і практика соціальної галузі педагогіки у своєму розвитку грунтуються насамперед на соціології та на соціальних складових інших суміжних наук, таких як: філософія, антропологія, культурологія, психологія тощо. Найдослідженими є зв’язки з соціологією та педагогікою (В.Болгаріна, В.Бочарова, Н ...

Закономірності композиційної діяльності
Правила, прийоми і засоби композиції допомагають художнику будувати її і належать до менш постійних категорій, ніж закони, що діють тривалий час в історії розвитку образотворчого мистецтва. Правила, прийоми і засоби є лише композиційною технікою, хоча в основі своїй випливають із закономірностей пр ...

Формування інтересу до математики як обов’язкова умова успішного оволодіння математичними знаннями, вміннями та навичками у розумово відсталих учнів
Оволодіння навіть елементарними математичними поняттями вимагає від дитини достатньо високого рівня розвитку таких процесів логічного мислення, як аналіз, синтез, узагальнення, порівняння. Спеціальні дослідження В.А.Крутецького показали, що для творчого оволодіння математикою як навчальним предмето ...

Навігація по сайту

Copyright © 2022 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com