Конспект уроку для 6-го класу за програмою "Образотворче мистецтво"

Сторінка 2

народження, незримо присутня в ній усе життя. Те, що ми любимо з дитинства, залишається найціннішим у світосприйнятті й у зрілі роки. Дитинство художників згодом знаходить своє відображення у їхніх роботах.

ІV. Робота над темою уроку.

Виклад нового матеріалу. Пейзаж – один з найбільш традиційних жанрів російської школи живопису, що подарував світовому мистецтву блискучу плеяду майстрів. Він являє собою одну з самих емоційніших галузей образотворчого мистецтва. Своїм естетичним впливом пейзажний живопис здатний духовно збагатити людину. Пейзаж передає характер рідної природи, в якому виявлено емоційне відношення до неї майстра, і є важливим засобом виховання любові до Батьківщини.

Спілкування з природою є незамінним джерелом натхнення і зародженням творчих задумів. Але якщо учень не вивчає, а лише фантазує при зображенні якихось явищ ‒ це завжди звучить фальшиво, створює неприємне враження на глядача. Глибина пейзажного образу ‒ підсумок уважного вивчення природи. Ви повинні помічати та передавати кольорові особливості будь-якого стану природи, створювати повноцінний емоційно-діючий колорит реалістичного пейзажу. Умови роботи на пленері відрізняється від умов праці в приміщенні. Велика кількість світла створює сильне освітлення, безліч різноманітних рефлексів.

Давайте подивимось, який вплив на власне забарвлення предмета робить колір іншого предмета. (На партах в учнів білі кубики та кольоровий папір. Учні підносять до кубиків різнокольорові аркуші паперу і бачать, як на кубиках відображаються рефлекси відповідних кольорів.)

Праця над пейзажем починається із зображення цілого, з побудови основних відношень ‒ кольорових відмінностей між головними об'єктами пейзажу (небом, землею, першим, середнім і дальнім планами).

Учитель підкреслює, що правильно підібрані основні відношення цих об'єктів пейзажу полегшують надалі кольорову побудову, проробку деталей.

Працюючи над краєвидом, потрібно звернути особливу увагу на явища повітряної перспективи, на вплив кольору неба, від якого всі об'єкти краєвиду змінюються за відтінками, світлотою та насиченістю кольору. Помітити це можливо шляхом порівняння всіх планів пейзажу при одночасному сприйнятті. (При поясненні вчитель звертається до твору І. Левітна "Золота осінь").

Ісаак Ілліч Левітан (1860-1900) народився у бідній родині, яка скоро після народження хлопчика переїхала до Москви. У 13 років він вступив до Московського училища живопису, скульптури і архітектури. Талант пейзажиста виявився у Левітана досить рано. Початок 80-х років ХІХ ст. – час пошуків. Художник шукає теми, мотиви співзвучні його характеру, душевному складу. Пише він чистими фарбами, свіжо і яскраво, завжди з натури.

У 1895 році була написана картина Левітана "Золота осінь". Чим же вона така особлива? Чому вона зачаровує погляди тисячі людей?

Перегляд і обговорення ілюстративного матеріалу.

Учитель демонструє учням відеоряд осінніх пейзажів:

‒ І. Левітан "Золота осінь", "Осінній день. Сокольники", "Вечірній дзвін", "Осінній пейзаж", "Жовтень";

‒ Є. Зверьков "Осінь";

‒ І. Шишкін "Серед долини…";

‒ В. Полєнов "Осінь в Абрамцеві";

‒ М. Кримов "Осінь".

Учитель пропонує учням зробити опис картини І. Левітана "Золота осінь", використовуючи картку схему.

Картка-схема

1. Опис зображених явищ природи.

2. Аналіз композиційного вирішення (доцільність виділення планів, розміщення окремих деталей тощо).

3. Відповідність реальності, наявність контрастів.

4. Що переважає в картині статика чи динаміка і в чому це виявляється.

5. Визначення художньої техніки виконання.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Актуально про педагогіку:

Особливості викладання математики в корекційній школі. Завдання навчання математики
Основні задачі спеціальної школи – максимальне подолання недоліків пізнавальної діяльності і емоційно-вольової сфери розумово відсталих школярів, підготовка їх до участі у корисній праці, соціальна адаптація в умовах сучасного суспільства. При визначенні завдань навчання математики учнів допоміжної ...

Організація і зміст експериментального дослідження
Дослідження проводились у три основні етапи. Метою першого етапу (2005-2006 рр.) був аналіз педагогічної, психологічної та мистецтвознавчої літератур з проблеми формування навичок живопису та його використання як засобу вираження молодшими школярами, укладання бібліографії, вироблення експериментал ...

Особливості стилізації форм рослинного і тваринного світу
Стилізація в декоративно-прикладному мистецтві створює в ужиткових творах органічну єдність міри, доцільності й гармонії, прекрасного та утилітарного. Водночас вона сприяє логічно вмотивованому використанню відповідних законів об'ємного і площинного формотворення, допомагає авторам досягти в творах ...

Навігація по сайту

Copyright © 2022 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com