Місце пейзажного жанру в образотворчій діяльності учнів

Сторінка 2

Другий урок у 5-му класі присвячений темі "Краєвид з хмарами". Під час цього уроку учні мають ознайомитися з такими поняттями й термінами як: "колорит картини" та його складники. Повторити поняття "контраст" та "нюанс" в кольорі. У процесі виконання практичних завдань школярі формують уміння використовувати кольорові плями при малюванні хмар аквареллю, гуашшю (мазками, лесуванням, по-вологому) або кольоровими олівцями та пастеллю; стежити за кольором і світлотою хмар та послідовністю нанесення різних відтінків.

До уроку подається ілюстративний матеріал, а саме: Д. Добровольський

"Вечір на морі", В. Пузирков "Золотистий ранок", А. Заїкін "Фрегат "Паллада"", М. Реріх "Гесер-Хан", Поль Сньяк "Рожева хмара". Учні аналізують який саме настрій передано на картинах, використання контрастних та нюансних кольорів та їх вплив на настрій пейзажів.

За програмою "Образотворче мистецтво" 6-му класі (керівник авторського колективу Е. В. Бєлкіна) передбачено 4 уроки для вивчення даної теми: "Пейзаж у графіці", "Пейзаж у живописі", "Пейзажні мотиви у декоративному мистецтві" і "Творчий пейзаж".

У підручнику "Образотворче мистецтво. 6-й клас" (автори Бєлкіна Е. В., Марчук Ж. С.) передує вступна стаття, в якій подається характеристика пейзажного жанру, історія його виникнення і розвитку. Також містяться рубрики "Роздивіться", "Поміркуймо разом", "Зустріч з цікавими творами", "Готуємо стіннівку", "Малюємо на пленері", віртуальні екскурсії та поради й підказки художника.

Перший урок у 6-му класі присвячений темі "Пейзаж у графіці". Під час цього уроку учні мають ознайомитися з такими поняттями й термінами як: "лінійна перспектива", "точка зору", "лінія горизонту", "точка сходження". У процесі виконання практичних завдання школярі формують уміння використовувати прийоми лінійної перспективи для створення ілюзії глибини простору та творчо використовувати різні графічні техніки.

До уроку подається ілюстративний матеріал, а саме: В. Куткін "На Караваєвих дачах", І. Гавриленко "Садок вишневий", Г. Гаркавенко "Університет узимку", А. Чіттуссі "Краєвид на Влтаву", В. Гильпін "Долина річки Уай", О. Хейлік, О. Шаповал "Андріївська вулиця", "Михайлівський Золотоверхий монастир".

Другий урок у 6-му класі – "Пейзаж у живописі". Під час уроку учні мають ознайомитися з впливом світла на колір у пейзажному живопису (колорит, гармонійний колорит, холодна, тепла гамми, відтінок). У процесі виконання практичних завдання школярі формують уміння виконувати замальовки та ескізи з різним колористичним вирішенням.

До уроку подається ілюстративний матеріал, а саме: Й. Бокшай "Богдан", К. Фрідріх "Море в кризі", Д. Добровольський "Осіння Лавра", "Печерська Лавра. Зимовий ранок", П. Сезанн "Гора Св. Вікторії".

Третій урок у 6-му класі – "Пейзажні мотиви у декоративному мистецтві". Під час уроку учні мають ознайомитися з локальним кольором і формою у декоративному вирішенні пейзажу.

У процесі виконання практичних завдання школярі формують уміння створювати орнамент у стрічці, використовуючи рапорт, розташовувати декор на формі, дотримуючись цілісності форми і декору, створювати декоративну композицію.

Страницы: 1 2 3

Актуально про педагогіку:

Дидактичні основи використання підручника як засобу навчання
Аналіз педагогічного досвіду свідчить про те, то педагоги не завжди організовують роботу з підручником на належному рівні: багато вчителів, працюючи виключно за підручником, не можуть внести корективи в методику навчання, тому що вони не відділяють зміст навчання від методичної побудови підручника. ...

Значення демонстраційних дослідів
Мета застосування наочних методів — збуджувати й розвивати активність сприйняття і мислення учнів. Правильно поставлене запитання, а далі й ціла система запитань, привертають увагу учнів до об'єктів і дослідів, що демонструються, змушують їх цілеспрямовано й послідовно спостерігати, порівнювати, ро ...

Особливості діяльності соціального педагога в контексті організації змістовного дозвілля старшокласників
Гострота проблеми організації змістовного дозвілля учнів у школі пояснюється тим, що сучасна школа втрачає вплив на цю частину життєдіяльності школяра. Зорієнтована насамперед на те, щоб дати знання, школа, за словами зарубіжного педагога Р. Вінкеля, перетворилася в “безперспективну пустелю, в якій ...

Навігація по сайту

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com