Місце пейзажного жанру в образотворчій діяльності учнів

Сторінка 1

У 5-му класі при вивченні образотворчого мистецтва основна увага звертається на розвиток чуттєво-емоційного та естетичного сприймання світу, асоціативно-образного мислення, цілісного бачення, вміння виділяти основне у явищах та формах. Виявлення специфіки художньо-образної мови мистецтва, композиційно-художніх і технічних засобів різних видів пластичних мистецтв. Створення художніх образів на основі чуттєво-емоційного сприймання мистецьких творів (музика, література, хореографія тощо), асоціативно-образних інтерпретацій природних форм і явищ.

Залучення учнів до системного пізнання, опанування техніками та прийомами образного виявлення як художньої основи для особистісного самовираження. Вивчення зразків світового та національного мистецтва з творчим переосмисленням і використанням власного досвіду в практичній творчій діяльності учнів.

А вже у 6-му класі завдання курсу образотворчого мистецтва дещо змінюється – основна увага зосереджена на розвиток формально-логічного мислення, вміння спрощувати, узагальнювати, виявляти конструкцію та об’єм форми. Зосередження уваги учнів на формі з метою подальшого вивчення впливу і взаємозв’язку цієї форми із сутністю образу. Вивчення кольору через виявлення зв’язків його зі світлом (природним, штучним) доповнює попередній досвід учнів у виявленні образності форми.

Навчання формоутворенню в образотворчому мистецтві базується на художній практиці учнів, яка передбачає їх орієнтування в специфіці образотворчого мистецтва та оволодінні певними художньо-технічними навичками. Контрастні форми, пропорції, фактурне, тональне виявлення форм та вивчення світлотіні як засобу визначення форми, її контурів, пластики і фактури поверхні, засвоєння трансформації форм використовується учнями під час конструювання й проектування предметів.

За програмою "Образотворче мистецтво" у 5-му класі (керівник авторського колективу Е. В. Бєлкіна) передбачено 2 уроки для вивчення пейзажу: "Настроєвий пейзаж", "Краєвид з хмарами".

У підручнику "Образотворче мистецтво. 5-й клас" (автори Бєлкіна Е. В., Поліщук А. А., Фесенко Л. В.) передує вступна стаття, в якій пропонується ознайомитися із картинами: Т. Шевченко "Дуб", І. Шишкін "На Півночі дикій", Ван Гог "Квітуче дерево" та Каміль Кюро "Порив вітру" для того, щоб розглянути, як майстри вирішили художні образи дерев. Також містяться рубрики "Роздивіться", "Поміркуймо разом", віртуальні екскурсії та поради й підказки художника.

Перший урок у 5-му класі присвячений темі "Настроєвий пейзаж". Під час цього уроку учні мають ознайомитися з такими поняттями й термінами як: "монотипія", "передній", "середній", "дальній плани", "композиційний центр". У процесі виконання практичних завдань школярі формують уміння використовувати "плановість" для створення ілюзії глибини простору та навички у техніці монохромного живопису та навички у знаходженні головного елементу композиції.

До уроку подається ілюстративний матеріал, а саме: твори В. Черкасова "Золота осінь", В. Бялиницького-Бірулі "Осінній краєвид"; пейзажі Санріо Сакаї та М. Волошина, В. Іваніва; картини В. Микити "Ягнятко" та В. Сухенка "Осінній настрій". Учні аналізують який саме настрій передано на картинах, визначають які кольори переважають та обговорюють взаємозалежність художнього образу та колориту.

Страницы: 1 2 3

Актуально про педагогіку:

План-конспект урока - експеремента з трудового навчання в 6 класі
Тема. Технологія токарної об­робки металів та виготовлення ви­робів. Мета: навчальна — формуван­ня умінь творчо застосовувати знання, уміння та навички ро­боти на токарному верстаті, фо­кусуючи їх на виготовлення ко­рисних виробів; виховна — закріплювати праг­нення дотримуватися виробничої і технол ...

Форми і методи роботи вчителя на факультативах
При виборі форм організації навчального процесу і методів роботи на факультативних заняттях необхідно враховувати зміст факультативного курсу, рівень розвитку і підготовленості учнів, інтерес учнів до визначених розділів предмета. Одна з найголовніших вимог до методів полягає в тому, щоб вони стиму ...

Засоби виховання естетичної культури в сім’ї
Велике щастя, коли творчий пошук людини в науці і техніці йде поряд з глибоким проникненням у світ мистецтва. Так, як це було у Леонардо да Вінчі, Ломоносова, Альбрехта Дюрера, Гете, Ейнштейна. У своїх відомих спогадах великий натураліст Чарльз Дар-він пише, що до тридцяти з лишком років він із зад ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com