Основи композиції у пейзажі. Лінійна та повітряна перспектива. Колористичні завдання та техніки виконання пейзажу

Статті і корисна інформація » Методика активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів 5-6-х класів на уроках образотворчого мистецтва в процесі вивчення пейзажного жанру » Основи композиції у пейзажі. Лінійна та повітряна перспектива. Колористичні завдання та техніки виконання пейзажу

Сторінка 5

1. Друкарську фарбу (або туш) наносять на пластину (скло) і зверху злегка накладають папір із попередньо нанесеним рисунком. Контури рисунка обводять кульковою ручкою. Темні місця заштриховують або з різним натиском проводять по них пальцем. Колір контурних ліній у такому разі буде того самого кольору, що і кольору, що і колір фарби.

2. Зображення у техніці монотипії може бути також з білими лініями, штрихами. Для цього на пластину, покриту фарбою (друкарською або олійною), загостреною паличкою лінії на пластині, вільні від фарби, відіб'ються на папері білими контурними лініями.

Більш складна техніка гравюра на картоні. У цих техніках відбитки завжди відображаються дзеркально.

Гравюра (від франц. – "вирізати") – відбиток з основи (дошки), на якій попередньо вирізають або прошкрябують зображення. Залежно від матеріалу дошки гравюра буває таких видів: на дереві – ксилографія(дереворит), на металі – офорт, на лінолеумі – ліногравюра (лінорит).

Естамп – відбиток з авторської друкарської форми.

Справедливим є твердження Т. Рублі: "Незалежно від того, які техніки виконання пейзажу ви використовуєте та засоби виразності (масштабність, контраст, сюжетно-композиційний центр), слід пам’ятати, що вони не повинні порушувати цілісності простору твору, правдивості й співмірності".

У першому розділі даного дослідження було визначено, що ефективність процесу навчання залежить від психологічної підготовленості учнів до навчально-пізнавальної діяльності. Організовуючи навчально-пізнавальну діяльність учнів, педагоги повинні мати на увазі, що наукові знання зацікавлюють учнів, а вчитель створює ситуації, якими вони захоплюються. Наукові знання, вміння, навички є і практично значущими для учнів, а тому викликають позитивне ставлення до них. Не менш важливо, що навчальна діяльність викликає бажання учнів долати труднощі, спробувати власні сили в оволодінні навчальним матеріалом, а висока оцінка наукових знань у суспільстві збагачує мотиваційне тло їх навчальної діяльності.

Для того, щоб стимулювати навчальну діяльність учнів учитель повинен вдало використовувати на уроках образотворчого мистецтва різноманітні методи, які б допомогли у формуванні позитивних мотивів учіння. До них належать методи формування пізнавальних інтересів та методи стимулювання обов’зку і відповідальності у навчанні.

Методи формування пізнавальних інтересів:

‒ метод навчальної дискусії;

‒ метод пізнавальних ігор;

‒ метод створення інтересу в процесі викладання навчального матеріалу; пейзажний жанр виховний творчий

‒ метод створення ситуації новизни навчального матеріалу;

‒ метод опори на життєвий досвід учнів.

Було визначено, що пейзаж (франц. рaazsage, від pays − країна, місцевість) – це жанр в образотворчому мистецтві, де об’єктом зображення є первозданна, або в тій чи іншій мірі перетворена людиною природа.

У даному розділі було прослідковано історію пейзажу від часів палеоліту і до "наших днів" у світовому мистецтві, а також визначено величезний вклад голландських та російських митців у розвиток пейзажного жанру.

Було проведено дослідження різноманітних характерів і видів пейзажного живопису. Було визначено класифікацію пейзажів залежно від типу зображеного мотиву: міський (у тому числі архітектурний – ведута, капріччо і індустріальний) пейзаж; садово-парковий (зображення природного пейзажу разом з парковими скульптурами та архітектурою малих форм); природний (морський – марина, рівнинний, лісовий, гірський); сільський (поєднує архітектурний та природний пейзажі).

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Актуально про педагогіку:

Види тематичного малювання на теми пейзажу
Робота по розвитку образотворчої діяльності в малюванні природи повинна будуватися у відповідності з вимогами програми виховання і навчання в школі, які націлюють на формування в кожної дитини морально-естетичні почуття при зустрічі з прекрасним у природі та мистецтві, при знайомстві з подією та пе ...

Виховання відповідального ставлення учнів до праці на уроках
Життя вимагає від людини високої дисципліни і виконавської чіткості, окремих рис, що в нашому характері репрезентовані надто слабко. В їх формуванні значна роль належить навчально-виховному процесу школи, зокрема вихованню такої якості особистості як відповідальність, що характеризується точністю, ...

Експериментальне дослідження обґрунтованості використання наочності для формування позитивних мотивів навчання
Проведене у 2004-2005 рр. на базі Тернопільської загальноосвітньої школи - дитячого садка № 35 експериментальне дослідження, у якому взяли участь учні 4 класів, дозволило нам отримати певні результати. Метою дослідження було обґрунтування використання наочних засобів на уроках української мови. Для ...

Навігація по сайту

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com