Основи композиції у пейзажі. Лінійна та повітряна перспектива. Колористичні завдання та техніки виконання пейзажу

Статті і корисна інформація » Методика активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів 5-6-х класів на уроках образотворчого мистецтва в процесі вивчення пейзажного жанру » Основи композиції у пейзажі. Лінійна та повітряна перспектива. Колористичні завдання та техніки виконання пейзажу

Сторінка 4

Незалежно від того, яке кольорове сполучення обере митець та яку техніку для створення свого творіння, все одно його можна вважати шедевром. Чи це буде мистецтво графіки, чи мистецтво живопису – це особисте бачення кожного митця. До наших днів утворилося дуже багато різноманітних технік, якими користуються художники усього світу.

Слово "графіка" перекладається з грецької як "пишу, рисую". До графічного мистецтва належить насамперед рисунок, виконаний на якійсь площині (папері, картоні). Графіка має свої засоби, тобто мову – лінії, штрихи, крапки, світлі й темні плями. Мовою графіки розповідають нам про навколишній світ і первісний художник, і середньовічний каліграф, і дитина, яка малює на асфальті, і митці минулого і сучасного.

Рисунок може бути самостійним графічним твором або навчальним чи підготовчим (здебільшого незавершеним; він називається ескізом). У графіці використовуються різноманітні матеріали. Їх назви визначають назви техніки: якщо рисунок виконано вуглем, то кажуть, що працюють у техніці вугілля. Кожен матеріал дає можливість створювати різні за кресленням і виразністю лінії, штрихи, крапки, плями.

Легкі та ледь помітні сріблясті лінії для начерків утворюються твердими або середньої твердості графітними олівцями. М'які та дуже м'які олівці є незамінними помічниками у створенні товстих, насичених ліній у штрихуванні. Особливо граціозних і витончених образів можна досягти з використанням пера та туші.

У техніці малювання вуглем лінії виходять оксамитові, м'які, пухнасті. Подібні до цієї техніки – сангіна, крейда, пастель. Усі вони належать до групи глинистих матеріалів і різняться м'якістю та кольором. Але сангіна буває лише червонувато-коричневого кольору, а крейда і пастель – різнокольоровими. Для нанесення яскравих ліній, штрихів використовуються кольорові олівці, фломастери, гелеві ручки. Також, до графіки належать такі техніки як малювання тушшю, гратографія, монотипія, гравюра, тощо.

Учням важливо знати, що кожна техніка потребує особливого підходу, потребує знання спеціальних прийомів. Із тушшю бажаних ефектів досягають різними прийомами роботи залежно від інструментів.

1. Перо (авторучка) дає велику кількість чітких і тонких ліній і штрихів на сухому папері й розмитих – на зволоженому.

2. Пензель із тонким кінчиком дає змогу наносити насичені і розмиті плями або плавно переходити від тонкої до жирної лінії. Ця техніка подібна до акварельної.

3. Жорсткий пензель із пласким кінчиком залишає на папері плями різної насиченості. Майже сухий, він створює ефект шорсткості (наприклад можна намалювати густий трав'яний покрив або шерсть тварин).

Гратографія – (від гр. "грато" ‒ продряпувати, "графо" ‒ малюю) продряпаний малюнок . Гратографія ‒ це зображення (чорно-біле або кольорове) вишкрябане по воску.

Виконувати гратографію слід у такій послідовності:

• покрити аркуш паперу воском чи парафіном;

• зафарбувати навощений аркуш чорною тушшю, попередньо змішаною з милом;

• перенести малюнок за допомогою копіювального паперу;

• загостреною паличкою чи шкребком потрібно зняти верхній шар туші відносно малюнка. Зішкребти різні за напрямом і товщиною лінії та штрихи. Рисунок, отриманий у техніці монотипії, має вигляд зображення відбитка (монотипія з грецької – "один слід, відбиток").

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Актуально про педагогіку:

Використання комп’ютерів в школі
Сьогодні розроблено вже досить багато різних типів програмних засобів, призначених для супроводу навчання різних навчальних предметів, зокрема мов, математики, фізики, хімії, музики. Існують програмні засоби, які можуть бути використані під час вивчення географії, біології, історії та інших навчаль ...

Еволюція системи навчання - загальісторичний аспект
По устояні в історичній науці традиції всі існуючі коли-небудь, освітні системи звичайно розглядалися тільки й винятково з позицій їхньої соціальної детермінованості. Поява комп'ютерних носіїв інформації й пов'язаних з ними нових форм інтелектуальної праці дозволило глянути на це питання з іншої ст ...

Оволодіння комунікативними професійними якостями соціального працівника як умова його успішної діяльності
Особливості педагога, зокрема його моральна культура як єдність моральної свідомості й поведінки, позначаються на виборі ним тих або інших операційних засобів комунікативної діяльності. Наприклад, застосування примусу в умовах імперативного характеру педагогічного спілкування чи переконання як впли ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com