Основи композиції у пейзажі. Лінійна та повітряна перспектива. Колористичні завдання та техніки виконання пейзажу

Статті і корисна інформація » Методика активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів 5-6-х класів на уроках образотворчого мистецтва в процесі вивчення пейзажного жанру » Основи композиції у пейзажі. Лінійна та повітряна перспектива. Колористичні завдання та техніки виконання пейзажу

Сторінка 2

Залежно від освітлення в різний час доби – вранці, вдень, увечері, вночі – пейзаж змінює свої обриси. Вранці контури ніби овіяні серпанком. Багато світлих холодних і голубих відтінків. На заході видніються теплі тони, видно кольорові відношення і різноманітність їхніх відтінків. Сонячного дня спостерігається контраст і насиченість світлих теплих і темних холодних кольорів; обриси чіткі; втрачається насиченість фарб, які ніби висвітлюються. Увечері всі предмети на фоні неба вимальовуються чітко, у вигляді силуетів, густо лягають тіні. Вночі переважають темні, сині, фіолетові кольори, обриси погано видно; втрачається чіткість форм.

Особливе значення в пейзажі має колір. А гармонійне поєднання кольорів у єдине ціле називають колоритом. Про колорит інколи говорять, як про музику: звучний, урочистий, радісний, енергійний, мажорний або спокійний, сумний, мінорний.

Визначення колористичної гами майбутнього твору – перша сходинка до побудови композиції. Яскрава, золота осінь дзвенить і переливається розмаїттям золотаво-червоних, оранжевих, тепло-зелених і коричневих відтінків. Це тепла (гаряча) колористична гама.

Холодна гама створюється синіми, сірими, холодними зеленими, фіолетовими та бузковими кольорами; так виникає образ похмурої осені. Проте одні й ті самі кольори, залежно від задуму художника, можуть звучати по-різному у різних творах. Колорит разом із сюжетом (те, про що розповідає картина) утворюють цілісний художній образ .

Контрастні кольори та форми в композиції надають особливої напруженості, енергійності, яскравості творам живопису. А гармонійні, ніжні тональні переходи-нюанси та розмитість форм – спокою та умиротворення. Контрасти та нюанси кольорів, їх насиченість і світлота є складниками колориту картини. Ви вже знаєте, що в колориті картини може переважати холодна або тепла гама кольорів контрастним є теплий колір, а до теплої гами – холодний.

Також неповторний художній образ можна створити й за допомогою одного кольору (монохромності). Тобто, лише різними відтінками, світлотою і насиченістю одного кольору художник може передавати враження серпанку далеких обріїв та безмежного природного простору. Відчуття глибини простору на подібних картинах пояснюється наявністю переднього, середнього і дальнього планів, які вирізняються насиченістю кольору і розміром зображеного.

Споглядаючи взаємопов'язаність форм і кольорів певної місцевості (пустеля, море, ліс, степ та ін.), пір року, часу доби або різних станів природи, ми визначаємо особливість їх колориту. Він може створювати різний настрій у різних людей.

Так само і художники, кожний по-своєму, бачать красу навколишнього і відкривають її глядачеві, обираючи певні колорит, техніку і художні прийоми.

Художник може працювати в одній техніці, а може володіти кількома, може використовувати загальновідомі прийоми, а може віднайти свої. Обрана техніка (олія, акварель, гуаш та ін.), і прийоми нанесення фарб допомагають художникові у рішенні складних колористичних завдань композиційної побудови, у створенні художнього образу. Особливість добору кольорів і їх відтінків та своєрідність художніх прийомів нанесення фарб визначають у цілому авторський почерк, тобто те, що є секретом художньої майстерності митця.

Слово "живопис" означає "писати життя" в усьому його багатстві та розмаїтті. Художник кольором на площині розкривати світ людських почуттів, характерів, передавати найтонші відтінки настроїв, невловимих миттєвостей, навіть мерехтіння світла і подих свіжого повітря. Найчастіше для виконання пейзажу використовуються живописні техніки.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Актуально про педагогіку:

Особливості групової роботи на середньому етапі загальноосвітньої школи
Групова форма позакласної роботи має чітку організаційну структуру і відносно постійний склад учасників, об'єднаних спільними інтересами. Мета учасників, як і інших видів позакласної роботи – вдосконалення практичних вмінь і навичок учнів з іноземної мови, підвищення інтересу до вивчення іноземної ...

Вища та подальша освіта в Англії
Традиційну основу британської системи вищої освіти становлять університети, політехнічні навчальні заклади та коледжі. Всі університети Англії мають високий рівень автономії у визначенні курсів, програм і методів навчання. Загальну патетику у вищій освіти здійснює Міністерство освіти й науки шляхом ...

Наочні посібники для ПТНЗ та вимоги до них
Специфіка курсу кулінарії вимагає особливої організації робочого місця викладача в класі. На мал. 1 показаний один з варіантів робочого місця викладача в кабінеті кулінарії. Ліворуч від кафедри розташована електрична або газова плита. Вона використовується в тих випадках, коли необхідно по ходу уро ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com