Види пейзажного живопису

Сторінка 2

Ліричний пейзаж (пейзаж настрою). Прагнення знайти в різних станах природи відповідність людським переживанням і настроям додало пейзажу ліричного забарвлення. Почуття туги, смутку, безнадії або тихої радості знаходять своє відображення в пейзажі настрою.

В. Д. Полєнов дав життя так званому ліричному пейзажеві, в якому був присутній і побутовий жанр: "Московський дворик", "Березова алея в парку Абрамцева". Учень О. К. Саврасова і В. Д. Полєнова, І. І. Левітан поєднував в своїй творчості епічну та інтимну, ліричну лінію. Він був одним з перших російських художників, хто почав писати блакитні і фіолетові тіні на снігу, хто передав красу найтонших відтінків колірної гами літніх сутінків і блакитну прозорість місячного світла. Він затвердив у російському мистецтві пейзаж, який називають "пейзажем настрою".

Романтичний пейзаж. Важливе значення пейзажу в художній системі романтизму пояснюється тим, що романтики зближували життя людської душі з життям природи. Вони проявляли особливу чуйність до індивідуальної неповторності окремих її станів. Пейзажисти цього періоду, добивались ясності і простоти композиції детально розробляли світлотіньові і валерні відношення, які дозволяли передавати матеріальну відчутність природного середовища.

Топографічний пейзаж. На відміну від плоских предметів тривимірні мають довжину, ширину і висоту, тобто обсяг. Один із способів зображення пейзажу полягає в зображенні об'єму як більш-менш чітко вираженого рельєфу. Такий тип пейзажу називається топографічним і являє собою скульптурний вигляд, обумовлений рельєфом земної поверхні. У цьому сенсі топографічний пейзаж нагадує тіло людини, як писав відомий художній критик Джон Раскін: "Гори виконують таку ж функцію на тілі Землі, що і м'язи на тілі людини: м'язи та сухожилля гір напружуються і наповнюються потужною енергією, повною експресії, пристрасті і сили. Долини і невеликі пагорби, як недіючі м'язи, рухи яких не вимагають ніяких зусиль, покояться за лініями цієї краси. Гори − це скелет Землі".

На відміну від інших типів пейзажів на топографічних більше уваги приділяється технічним аспектам, а колір, атмосфера і текстура відсуваються на другий план. Моделювання − це, за визначенням, техніка зображення форм з урахуванням їх обсягу.

Фантастичний пейзаж ( уявний, фентезі) заснований на уяві художника. Як наприклад, картини сицилійського художника Фульвіо ді Піацца − це пейзажі загадкових темних світів з елементами жаху і сюрреалізму. Він зображує охоплені полум'ям гори, ожилі зелені пагорби, людські обличчя зібрані зі сміття і мотлоху. Сам автор говорить про свої роботи, що це символ кінця цивілізації і коли наш світ догорить, з попелу, бруду і сміття народиться новий світ, який буде схожий на те, що він малює на своїх полотнах.

Абстрактний пейзаж (від лат. Abstractio − відволікання) − відволікання в процесі пізнання від несуттєвих сторін, властивостей, зв'язків об'єкта (предмета або явища) з метою виділення їх істотних, закономірних ознак. Такий пейзаж являє собою, наприклад, сплав фарб, що нагадує гори, небо, рослинність чи можливо вулиці міста. Є загальний план, а глядач додумує, що є що. А кубісти − Пабло Пікассо (1881−1973), Жорж Брак (1882−1963), Робер Делоне (1885−1941) та ін. взагалі виконували свої пейзажі у вигляді геометричних форм.

Міський пейзаж або урбаністичний – це еквівалент міського ландшафту. Різниця визначень полягає лише в тому, що перше стосується маленьких міст, а друге – великих урбанізованих.

Такий різновид, як міський пейзаж, став результатом декількох сотень років розвитку пейзажного живопису. У ХV столітті набули поширення архітектурні пейзажі, на яких зображали види на місто з висоти пташиного польоту. На цих цікавих полотнах часто зливалися старовина і сучасність, були присутні елементи фантастики.

Ведута ‑ це жанр венеціанського живопису ХVІІІ століття, в якому зобра-жується міський пейзаж у вигляді панорами, з дотриманням масштабу і пропорцій. Він тісно пов'язаний з іменами Карпаччо і Белліні – наближений до сучасного розуміння цього напрямку. Художникам вдалося знайти рівновагу між документальною точністю відображення міської дійсності і її романтичною інтерпретацією. У Росії родоначальником архітектурної ведути були живописці Ф. Я. Алексеев, М.Н. Воробь.

Страницы: 1 2 3

Актуально про педагогіку:

Методи формування правової культури молодших школярів
Суть системною підходу стосовно правового виховання учнів полягає в єдності мети, завдань і змісту правовою виховання; єдності методів, прийомів і форм правовиховної роботи; єдності і узгодженості дій всіх зовнішніх виховних впливів і самовиховання особистості учня; єдності правової свідомості і по ...

Як працювати над собою
А.І.Кочетов в своїх роботах пропонує тим, що вчиться конкретний план роботи над собою. Як працювати над собою. 1-й етап. Визнач суспільну мету і значення свого життя. Мій етичний ідеал. 1. Девіз життя. 2. Кінцева мета моїх прагнень і діяльності. 3. Що люблю в людях і що ненавиджу. 4. Духовні ціннос ...

Структура музично-дидактичних ігор
Існують різні кваліфікації ігор. Наприклад, Н.А. Ветлугина розділяє ігри для розвитку музичних здібностей на настільні, рухливі і хороводи. Іноді музично-дидактичні ігри розподіляються на підставі виду музичної діяльності, який освоюється з їх допомогою. Так Л.Н. Комісарова виділяє три групи музичн ...

Навігація по сайту

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com