Види пейзажного живопису

Сторінка 1

Як би не різнилися витвори образотворчого мистецтва за національними особливостями, індивідуальною манерою їх авторів, як би не залежали від географічного середовища і багатьох інших умов, вони завжди підкоряються специфіці вигляду і жанру, до яких відносяться. Витвори образотворчого мистецтва тісно пов'язані і з художнім стилем, напрямом, течією, що характеризує епоху, історичний період, а також школою, що склалася під впливом поглядів певної групи діячів мистецтва або одного художника.

Напрям визначається як історично вироблена спільність художніх позицій, характерна для певних епох та творчості митців, об’єднаних певною спільністю ідейно-естетичних орієнтацій і принципів художнього відтворення дійсності.

Пейзаж може носити історичний (героїчний), ліричний, епічний, романтичний, топографічний, фантастичний (уявний) і навіть абстрактний характер.

Також, пейзажний живопис можна класифікувати залежно від типу зображеного мотиву: міський (у тому числі архітектурний – ведута, капріччо і індустріальний) пейзаж; садово-парковий (зображення природного пейзажу разом з парковими скульптурами та архітектурою малих форм); природний (морський – марина, рівнинний, лісовий, гірський); сільський (поєднує архітектурний та природний пейзажі). При цьому пейзажі можуть бути як камерними, так і панорамними.

Камерний пейзаж означає застиглий, точніше навіть сказати завмерлий під пензлем художника, але при цьому наповнений духом, живий.

Панорамний пейзаж являє собою вид, що відкривається вдалечінь. Віддалення від предмета зображення важливо для досягнення широкого кута зору, так як основною характеристикою цього типу пейзажу є просторова глибина.

Панорамний пейзаж являє собою один з найбільш поширених типів і дозволяє зобразити відкритий простір. На картині може бути середній, дальній і дуже далекий план, але ніколи не ближній.

Даний тип пейзажу ідеально підходить для зображення грандіозних і вражаючих сцен − наприклад, заходу сонця, безкрайніх морських просторів, екзотичних та ефектних видів. При цьому глядач може відчути себе частинкою природи. Панорамні пейзажі зображують великі простори, тому поле зору містить безліч елементів, причому художник не концентрує увагу на якомусь одному з них.

Історичний пейзаж відомий також під назвою "ідеального" (а іноді, дивлячись по настрою, "героїчного", "Аркадійського" або "Анакреонтичного"), є такого роду зображення природи, в якому художник не стільки зацікавлений об'єктивною передачею видимості, скільки намагається висловити почуття, викликані в ньому тим або іншим поетичним враженням. Не сама природа прямий об'єкт його вивчення, а ставлення людини до природи або, вірніше, душевний стан людини в природі. Така внутрішня основа історичного пейзажу, який вимагає неодмінно якої-небудь "історії" для свого "виправдання" і в якому слід бути присутнім людським постатям, граючим серед обширних декорацій свої любовні, трагічні чи інші сцени.

Близьким до історичного пейзажу є "руїнний" і взагалі "архітектурний" живопис. У ньому теж головне місце відведено "декораціям", а дійові особи як би губляться серед них; архітектурний живопис також може служити і відображенням поетичних почуттів художника і чудовим оздобленням стін.

Героїчний пейзаж: так можна назвати пейзаж, в якому природа представляється величною і недоступною для людини. У ньому зображуються високі скелясті гори, могутні дерева, спокійна гладь вод і на цьому фоні − міфічні герої та боги. Так виглядає пейзаж в триптиху Павла Коріна "Олександр Невський".

Епічний пейзаж − напрямок, який рідко зустрічався в російському пейзажному живописі, де традиційно домінували ліричний і декоративно-синтетичний пейзажі. У епічному пейзажі немає поділу на основний мотив і фон, немає чітко вираженого композиційного центра. Кожна частина природи, незалежно від того, ближче вона чи далі, не може відігравати підпорядковану роль. У цьому принципова відмінність епічного пейзажу від ліричного.

Страницы: 1 2 3

Актуально про педагогіку:

Наукові підходи до визначення поняття мотивація
Одна із самих ранніх теорій мотивації була запропонована грецьким філософом Аристотелем. Аристотель вважав, що мотивація являється результатом функцій «захоплень», яка завжди була пов’язана з якимось результатом або метою. Привести у дію організовану систему для отримання необхідного результату мож ...

Основні риси Епохи Відродження
Коли європейський дух перестав прагнути до смерті і звернувся до життя, він знайшов для себе нове джерело сили на самому початку свого ж шляху - в античності. Майже тисячу років середньовічна Європа розвивалася на уламках античної культури, залишених варварами. Середньовіччя - це та ж античність, а ...

Експериментальна перевірка
Діагностика міжособистісних відносин за допомогою тесту Лірі Методика створена Т. Лірі, Г. Лефоржем, П. Сезаном 1954 року й призначена для дослідження подань суб'єкта про себе й ідеальному «я», а також для вивчення взаємин у малих групах. За допомогою даної методики виявляється переважний тип відно ...

Навігація по сайту

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com