Формування у дітей творчих здібностей

Сторінка 1

Одним із засобів формування у дітей творчих здібностей може бути музично-ігрова драматизація, яка дуже близька до дитини, бо базується на дії. Саме в драматизації із найбільшою ясністю виявляється повне коло уявлень. Крім того будь-яка драматизація пов'язана з грою, яка розвивається як Порча драматизація форми, в якій виявляється технічна, декоративно-образотворча, словесна, драматична, та музична творчість. Значна виховна роль «театрального» мистецтв у розвитку фантазії і спостережливості, пам'яті та уваги, культури почуттів й мови.

Розглядаючи проблему організації творчих здібностей у сфері музично-театральної драматизації першокласників, необхідно звернутися до провідного виду музичної діяльності - музично-ритмічних рухів. Вивчаючи розвиток музичних уявлень і сприймання у дітей, вчені підтверджують, що реакція руху є суттєвим компонентом музичного пізнання. Такі форми, як пантоміма, гра під музику повинні бути достатньо широко розповсюдженні на початкових етапах музичного розвитку особистості. Так К.Орф створив цілісну й ефективну систему музичного виховання, яка основана на різних формах музикування, дитячої творчості, активній виконавській діяльності. Головний його принцип - будувати музичне виховання на ритмопластичній основі.

У структурі народної пісні завжди елемент імпровізації, що дозволяє ставити перед дітьми творче завдання і дає молодим виконавцям можливість бути певними співавторами.

Будова хороводів, ігор під спів дозволяє продемонструвати дітям різні способи творчої діяльності: різні варіанти рухів, їх імпровізацію в танці, зміну стилів хороводу, різні засоби втілення ігрових образів.

Музично-сценічна гра з танцями, сценами з казок, діалоги-речитативи - все це засоби активного художнього виховання.

Важливим засобом організації розумової діяльності і виховання моральних почуттів є ідентифікація - вміння уявляти себе в умовах, які зображено у музичних творах, пристосувати до себе, закладені у творчі задуми. Основне завдання музично-ритмічних рухів (ритміки) формування у дітей створення музичних образів у їх розвитку і здатність виражати їх відповідно музиці. Імітація рухів, про які йдеться у текстах пісень, допомагає дітям та х слухачам зрозуміти зміст і характер твору. Пантомімічне відображення музично-поетичного тексту дає можливість усвідомити більш детально поетичний текст.

Таким чином, під час розучування музичного твору, який є певним сценарієм, основними видами художньої діяльності є спів, музично-ритмічні рухи і тісно пов'язана з ними сценічна гра. Ці види діяльності іноді чергуються або об'єднуються з пантомімою, танцями.

Драматичне мистецтво оригінально поєднує в собі драматичну дію, художнє слово, пантоміму, живопис, скульптуру й музику і розвиває водночас мову, інтонацію, увагу, пам'ять, уявлення, цілу низку технічних і конструктивну здібностей. Драматизацію можна розглядати як метод викладання, який забезпечуватиме активність творчих знань учнів. Ознайомившись з основними напрямками сучасної і загальної і музичної педагогіки, можна передбачити, що реалізація музично-ігрової драматизації І формуванні у дітей творчих здібностей вимагає застосування цілого комплексу тих педагогічних принципів, які покладені в основу методичних рекомендацій педагогів різ шкіл та напрямків.

Поняття «музична навчально-ігрова драматизація» включає в себе ряд компонентів, складаючи її сутність. По-перше, це: Вміння вслухатися у музичний твір; Набування практичних навичок музичного мистецтва; Накопичення життєвого j музичного досвіду; наявність взаємозв'язку слухання та виконавських навичок; формування музичного і художнього мислення. Цілеспрямоване застосування музично-дидактичних та музично-ритмічних ігор у навчально-виховному процесі з метою розвитку повноцінного сприйняття музичного твору й відображення його особливостей у русі, ігровій діяльності, сприяли потенційному формуванню творчих здібностей урахуванням творчих складностей, які залежали від особливостей розвитку музичного образу.

Страницы: 1 2

Актуально про педагогіку:

Використання комп’ютера як багатофункціонального технічного засобу
На даний час у навчально-виховний процес школи поступово, але впевнено вплітаються новітні інформаційні технології. На зміну старим методикам приходять сучасні, розвивальні, що планують окрім звичайного навчання всебічний розвиток особистості. Сучасний учитель має бути ознайомлений з багатством зас ...

Структура початку уроку ІМ. Призначення фонетичної та мовленнєвої зарядки
Початок уроку виконує дві важливі функції: організацію класу до активної роботи на уроці (привітання, приведення учнів до готовності співпрацювати, повідомлення цілей уроку) та створення іншомовної атмосфери з метою переведення учнів на іншомовну мовленнєву діяльність. Особливу увагу слід приділяти ...

Особливості формування лексико-граматичної сторони мовлення
Повільне розширення словника розумово відсталих учнів пов'язане з тим, що вони, сприймаючи висловлювання, не помічають у ньому незнайомих слів. Нове слово вони часто уподібнюють зі значенням іншого, знайомого, близького за звучанням. Якщо діти з нормальним психофізичним розвитком можуть здогадатися ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com