Розробка дидактичних засобів на уроках української мови

Статті і корисна інформація » Використання комп'ютера на уроках рідної мови » Розробка дидактичних засобів на уроках української мови

Сторінка 1

Сучасний учитель має бути ознайомлений з багатством засобів навчання, що їх накопичила педагогічна наука за час розвитку школи. Це допомагає йому вибрати для вивчення певної теми найраціональніший і найдоцільніший, що сприятиме оптимізації навчального процесу.

Для одного із таких засобів належить засіб використання персонального комп’ютера.

При раціональному використані ПК у дітей розвивається логічне мислення, формуються вміння аналізувати об’єкти та явища, учні шукають закономірності, міркують за аналогією, за індукцією, висувають правдоподібні здогади, розвивають творчу уяву тощо.

В цій курсові роботі пропонується розробка деяких дидактичних засобів на уроках української мови.

У програмі текстового редактора Microsoft Word розроблені такі завдання:

Додаток 1. Тема: “Звуки та букви” (використовується в 2 класі, на етапі закріплення вивченого). Мета: Розвивати мовлення. Виховувати чуйне ставлення до тварин. Закріпити навички правильної вимови й написання слів із знаком пом’якшення. Робити звуко-буквенний аналіз таких слів. Завдання: “Дітки, погляньте на ілюстрації тварин. У кожного вони різні — ви повинні визначити, де менше звуків, ніж букв та намалювати звуко-буквенну модель до цих слів. Як це робити ми вивчали на попередньому уроці”. Для прикладу пропонуються слова: журавель, курча, сорока, заєць, слон, індик, зебра, кінь. Така вправа дає змогу вчителеві швидко перевірити попередній матеріал, позитивною стороною є також те, що кожний учень отримує індивідуальне завдання.

Додаток 2. Тема: “Склад — звукова одиниця мови. Велика і маленька буква” (2клас, робота над новим матеріалом). Мета: Розширювати уявлення учнів про склад як найменшу звукову одиницю, яка виділяється в мовному потоці. Удосконалювати вміння правильного переносу слів з рядка в рядок складами. Вчити учнів знаходити в текстах слова — назви міст, сіл, річок і правильно їх писати (вміння розрізняти загальну і власну назви без вживання терміну). Розвивати вміння аналізувати та робити висновки, логічне мислення та кмітливість. Виховувати любов до рідної землі. Гра “Збери слово”:

“Щоб помилки, хитрі й спритні

Не ховались у рядках,

Щоб всі букви в кожнім слові

Опинились на місцях,

Будем гарно працювати,

Свою пильність розвивати.

Всі слова стояли на поличках. Але бігла мишка, зачепила хвостиком і вони всі попадали на підлогу і побилися. А наш Незнайко ніколи не вчився в школі і зовсім не знає як ці слова відремонтувати. Хто ж з вас допоможе Незнайкові відремонтувати слова?” Пропонуються слова: Дніпро, Черкаси, вулиця, український, Запоріжжя.

Додаток 3. Гра “Чарівні клітинки” (2 клас). Застосовується на будь-якому уроці для зміни виду діяльності. Мета: Розвиток логічного мислення та кмітливості учнів. Завдання: “Вставте в клітинки букви 1) С, И, О, Р, М; 2) Р, М, А, Д, Я; 3) У, Б, К, А, Р так щоб можна було зліва направо і зверху вниз прочитати три однакових слова”.

Додаток 4. Тема міні вікторини: “Розумники й розумниці” (3 — 4 клас). Мета: Смислорозрізнювальна роль слів в українській мові. Розвивати вміння вживати у мовленні багатозначні слова, розвивати увагу до лексичного значення слів. Виховувати дружелюбність, колективізм. Запропоновані завдання: “Діти, перед собою ви бачите 4 етапи, які постарайтеся пройти. Вибирати етап ви можете, утримуючи клавішу Ctrl, і натискати ліву кнопочку “мишки”. (Гіпертекстові технології в навчанні української мови потрібні для створення дидактичного матеріалу на основні теми та розробки індивідуальних завдань учням). Перший етап називається “Метаграми”, які ви повинні розшифрувати. Метаграми (від грецького “мета” — через; “грама” — буква) — це різновид загадки, в якій слова, що загадуються утворюються заміною однієї букви другою. Метаграми часто римуються. Запропоновані слова: гумка — сумка, олово — слово, жало — сало, піт — кіт. Другий етап — “Анаграми” — це різновид загадки, в якій слова, що загадуються, утворюються зміною наголосу, або формою їх читання (з початку в кінець та навпаки). Пропонуються слова: тік — кіт, рис — сир, замок — замок. Третій етап — “Логогрифи” — загадка, в якій слова утворюються додаванням і відніманням букв. Четвертий етап — Загадки-омоніми — це багатозначні слова. Запропоновані слова: лист дерева, лист в конверті; підйомний кран, водопровідний кран; гайковий ключ, ключ від дверей. Хто з вас найшвидше і найправильніше виконає завдання вікторини, отримує медаль “Королева (король) розуму””.

У програмі Paint:

Додаток 5. Дидактична картка “Буква З” (1 клас). Пропонується на будь-якому уроці при вивченні букви. Діти можуть і самі, вивчивши роботу в Paint, розробити такі картки (намалювати тваринку та написати до неї віршик).

Страницы: 1 2

Актуально про педагогіку:

Експериментальне дослідження формування графічних умінь на уроках трудового навчання в початкових класах
Слід відмітити, що відповідно до програми з трудового навчання для 1 класу, графічні уміння і навички формуються на різних уроках, навіть спеціально і не присвяченим ескізам та елементарним геометричним побудовам. так, при вивченні теми «Види праці і світ професій» в учнів формується поняття про пр ...

Індивідуальний підхід до школярів із труднощами у навчанні
Багаторічний досвід вивчення дітей із труднощами в навчанні і вихованні дав змогу зробити деякі узагальнення, окреслити типи дітей, яких об’єднують схожі проблеми, а також можливі шляхи розв’язання цих проблем. Діти з розладами регуляції навчальної діяльності До цієї категорії належать діти, у яких ...

Дидактично-методичні передумови організації інтерактивного навчання писемного мовлення в середній школі
Письмо - це один із найскладніших видів людської мовленнєвої діяльності. У рамках взаємозалежного навчання видів мовленнєвої діяльності воно виконує три основні функції: є засобом фіксації досягнень учнів у всіх аспектах навчання, служить джерелом інформації при навчанні читання й виступає як самос ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com