Використання комп’ютерів у початковій школі

Популярність персональних комп’ютерів неухильно росте серед різних категорій користувачів - від професіоналів до початківців. Користувачами персональних комп’ютерів стають уже восьмирічні - десятирічні школярі. Вони досить вільно та грамотно орієнтуються в складних операційних системах та оболонках DOS, VC, NC, Windows. У молодших школярів і навіть у дошкільнят немає психологічного бар’єру під час спілкуванням з комп’ютером на відміну від тих, хто починає вивчати комп’ютер у старшому віці. Діти без страху працюють із клавіатурою, мишею і джойстиком. Не

останнім стимулом і заохочувальним фактором у справі освоєння комп’ютера для школярів є комп’ютерні ігри.

Існує безліч різноманітних комп’ютерних ігор, що імітують на екрані дисплея космічні мандри, зоряні війни, повторюють маршрути відомих автомобільних гонок, різні казкові сюжети. Ці ігри розвивають у дітей сенсомоторні навички, увагу, спостережливість, швидкість реакції. Проте надмірне захоплення комп’ютерними іграми може викликати в дітей агресивність, неадекватне сприйняття реальності, підвищену втомлюваність.

Мал.39. Мал 40

Крім динамічних імітаційних ігор, розроблено клас логічних, які навчають дітей думати (мал.39,40).

Безумовно, ефективнішими в дидактичному плані є комп’ютерні ігри, які використовують навчальний матеріал і формують уміння і навички з конкретного предмета. Доведено доцільність використання комп’ютерних ігор для початкового навчання читанню, письму, лічбі, малюванню і, навіть, музиці (мал.41).

Мал.40.

Переростання комп’ютерної гри в навчання відбувається природно і непомітно для маленького користувача, а одержані таким чином знання та навички засвоюються ефективніше, довше пам’ятаються і знаходять практичне застосування. Використання гри з навчальною метою підвищує ініціативність, розвиває творче мислення і уяву, дає досвід спільної роботи, учить вибирати правильне рішення серед різних шляхів розв’язання поставленої задачі. Незвичайність такого способу навчання викликає в учнів підвищений інтерес до роботи, посилює мотивацію навчальної діяльності. Наочність, діалог з машиною та варіативність гри підвищують активність мислення учнів, викликають бажання вчитися.

Комп’ютерна гра має великий дидактичний потенціал, який можна і необхідно реалізувати в педагогічній практиці. За допомогою комп’ютерних ігор можна засвоювати різні математичні знання (наприклад, властивості геометричних фігур), розвивати просторову уяву, пам’ять, творче продуктивне мислення, вони є дієвим засобом формування та розвитку загальних психологічних якостей особистості молодших школярів.

Актуально про педагогіку:

Виховання морально-ціннісних орієнтацій підлітків засобами творів світової художньої культури
Інтеграція України в європейське і світове співтовариство передбачає розвиток особистості, її духовної культури. Якраз цим визначаються основні напрями модернізації сучасного навчально-виховного процесу. Одним із таких важливих напрямів є розвиток гуманістичних морально-ціннісних орієнтацій підрост ...

Робота із практичної стилістики у школі
Одним із основних завдань вчителя-словесника є засвоєння учнями поняття про стилі мовлення і спілкування, їх основні ознака та сфери вживання кожного з них. Потрібно навчити дітей характеризувати мовленнєву ситуацію (умови спілкування) і відповідно до неї добирати стиль мовлення, навчати розрізняти ...

Незвичайні творчі вправи до уроків математики
Пошук нових способів розв’язування задач. Складання своїх задач, їх розв’язування. Написання „математичних творів”. Пропонувати учням написати казку, вірш, байку на математичну тему. Математичні диктанти складає найчастіше вчитель, але можна запропонувати скласти їх учням. Такий вид роботи розвиває ...

Навігація по сайту

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com