Наука Відродження

Сторінка 2

Природно, що найяскравіше цей зв'язок виявлявся в гуманітарних науках, які діячі Відродження розглядали як засоби виховання. Канцлер Флоренції Колюччо Салютаті (1331-1406) вважав за можливе створення царства добра і милосердя на Землі, наголошуючи при цьому на необхідності визнання свободи волі у людини. Леонардо Беруні (1370-1441), інший канцлер Флоренції, розвивав теорію цивільного гуманізму, демократії і свободи, вважаючи їх природними формами спільності людей. Найважливішим етичним боргом, вважав він, є служіння суспільству, республіці. Природний погляд на державу розвивав Нікколо Макіавеллі (1469-1527). Він заперечував божественність політичної влади, рахував політичну боротьбу рушійною силою історії. Його твір "Государ" (1513) був настільною книгою багатьох найбільших політичних діячів різних країн. Один із засновників вчення про природне право, голландський юрист, соціолог і дипломат Гуго Гроцій (1583-1645), вважав, що це право ґрунтується не на волі Бога, а на природі людини і основними принципами такого права є особиста свобода, недоторканність власності, дотримання договорів, справедливе покарання за злочин. Соціальними навчаннями закладалися основи буржуазної демократії і державності.

Малюючи ідеал людської особи, діячі Відродження підкреслювали її доброту, силу, героїзм, здатність творити і створювати навкруги себе новий світ. Неодмінною умовою для цього італійські гуманісти Лоренцо Валла (1407 1457 рр.) і Л. Альберта (1404 1472 рр.) вважали накопичені знання, які допомагають людині зробити вибір між добром і злом. Високе уявлення про людину було нерозривно пов'язано з ідеєю свободи його волі: особа сама обирає свій життєвий шлях і сама відповідає за свою долю. Цінність людини стала визначатися його особистими достоїнствами, а не положенням в суспільстві: "Благородність немов якесь сяйво, витікаюче від чесноти і освітлюючи її володарів, якого б походження вони не були". ( З "Книги про благородність" Поджо Браччоліні, італійського гуманіста XV століття).

Культура Ренесансу формувалася як заперечення середньовічних догматів, але в ній не міг не виявитися вплив середньовічної культури. Це переважання біблійних тим сюжетів, вплив схоластики, більшість замовлень майстрам робила церква. Відродження - це час висунення на 1-й план живопису через прагнення мистецтва Ренесансу пізнати і відобразити реальний мир, його красу і різноманітність. Наступала епоха стихійного і буйного самоутвердження людської особи, що звільняється від середньовічної корпоративності і моралі, що підпорядковує індивіда цілому.

Епоха Відродження - час великих відкриттів, великих майстрів і їх видатних творів. На ній наголошено появою цілої плеяди художників-учених, серед яких перше місце належить Леонардо да Вінчі.

Характерною межею Ренесансу був тісний зв'язок науки і мистецтва. Це зумовило титанізм осіб Відродження: майстри Ренесансу, особливо Високого, суміщали в собі і художників, і поетів, і інженерів, і музикантів.

Своєрідний характер мало північне Відродження (Німеччина, Нідерланди, Франція). Воно відстає від італійського на ціле сторіччя. В мистецтві північного Відродження більше середньовічного світогляду, впливи релігії, символіки. Філософською основою північного Ренесансу був пантеїзм, який, не заперечуючи Бога, як би розчиняє його в природі. Засновником і найбільшим представником північного Відродження був Альбрехт Дюрер. Він був теоретиком мистецтва, першим в Німеччині створив працю про перспективу. Дюрер був автором безлічі картин, гравюр, гравюр на дереві, малюнків і акварелей. Вплив пантеїзму зумовив появу пейзажу як самостійного жанру.

Проторенесанс - це підготовка до Відродження, він був тісно пов'язаний з середньовіччям. На рубежі XIII і XIV сторіч італійська культура переживає блискучий підйом. Культура Італії XIII - XIV століть складна і суперечлива. Багато що в ній ще органічно пов'язано із загальноєвропейською середньовічною культурою, але одночасно в ній з'являються нові риси, що передують розвитку Ренесансу.

Страницы: 1 2 3

Актуально про педагогіку:

Вплив соціальних факторів на самооцінку учнів
Дошкільник стає школярем, змінюється його внутрішня позиція, самосприйняття, режим, устрій життя, погляди, цінності, мотиви. Це знаходить своє відображення в Я - концепції дитини. Поряд з цим на формування самооцінки школяра мають вплив такі фактори: позиція батьків, вчителів, однокласників, друзів ...

Звукові технічні засоби
Звукові технічні засоби — це комплекси апаратури, що забезпечують запис і відтворення звуку. Носіями інформації є грампластинки, магнітофонні касети, гнучкі магнітні диски, лазерні (оптичні) диски, міні-лазерні диски для плеєра, компакт-касети для диктофонів, радіо. Грамзапис (грамофонний запис) — ...

Психологічні умови розвитку дитячої уяви
Уява – один із важливих психічних процесів, що безпосередньо входять в будь – який творчий процес людини на різних етапах її життя та забезпечує засвоєння різних форм людської культури в онтогенезі. Завдяки уяві дошкільник оволодіває сферою свого можливого майбутнього, будь – яка дитяча продуктивна ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com