Використання музично-дидактичних ігор

Сторінка 4

«Склади пісеньку».

Мета. Розвивати у учнів уміння розрізняти форму музичного твору (заспів і приспів), передавати структуру пісні, що складається з елементів, що повторюються, у вигляді умовного зображення.

Опис. Три – чотири кружки (червоний, синій, зелений, жовтий) і таку кількість прямокутників (білого або темно – коричневого кольору ).

Методика застосування. Вчитель виконує пісню і просить визначити, чи є в ній заспів і приспів, скільки куплетів, скільки разів повторювався приспів. Після цього пропонується одному з учнів «скласти пісеньку» за допомогою різноколірних фігурок: кожен новий куплет позначити кружком якого-небудь кольору, а приспів – прямокутником. Під час повторного виконання пісні учень викладає геометричні форми в тій послідовності, яка відповідає будові пісні – чергуванню заспіву і приспіву. Решта учнів перевіряє, чи правильно викладені форми.

«Море».

Мета. Розвивати у учнів уявлення про образотворчі можливості музики, її здатності відображати явища навколишньої природи.

Опис. Три картки із зображенням ліній. Вони умовно передають різний стан моря. На першій – лінія, зігнута сіро – блакитному фоні – «море схвильоване», на другій – лінія сильно зігнута, фіолетовий фон – «море бушує», на третій – лінія слабо хвиляста, блакитний фон – «море заспокоюється, буря затихає».

Методика застосування. Учні слухають в записі вступ до опери «Садко», «Море» Н.А. Римського-Корсакова. Після виконання учні діляться своїми враженнями про характер музики. Вчитель разом з учнями звертає увагу на те, що композитор намалював яскраву картину моря, показуючи найяскравіші його стани; воно то схвильоване, то бушуюче, то таке, що заспокоюється. Потім вчитель пояснює хлоп'ятам умовні зображення, що передають той або інший стан моря. Вчитель пропонує ще раз послухати твір і прослідкувати, як змінюється характер музики впродовж звучання всієї п'єси. Один з учнів за допомогою карток показує ці зміни, тобто розкладає картки в тій послідовності, яка відповідає розвитку музичного образу.

«Дізнайся і склади мелодію».

Мета. Передавати ритмічний малюнок знайомих мелодій і дізнаватися по зображенню ритмічного малюнка ту або іншу мелодію.

Опис. Для цього використовують прямокутники різної довжини, але однакової ширини. Довгі прямокутники – червоні – відповідають довгим звукам, короткі – зелені – коротким. І тих і інших по 10 штук. Чергуючи прямокутники різної довжини, можна умовно зобразити ритмічний малюнок знайомої мелодії, що виконується вчителем.

Методика застосування. Розучуючи разом з вчителем мелодію, учні за допомогою карток викладають її ритмічний малюнок, використовуючи різні прямокутники. Навчившись виконувати це завдання, хлоп'ята можуть перейти до складнішого – дізнатися по викладеному вчителем ритмічному малюнку знайому мелодію.

«Драбинка чарівниця».

Мета. Розвивати у учнів уміння співвідносити звуки по висоті, розрізняти напрям руху мелодії.

Опис. Картка із зображенням драбинки з семи сходинок. Кожна сходинка закрашена певним кольором. Сім круглих фішок, відповідних кольору сходинок драбинки.

Методика застосування. Вчитель виконує на металофоні знайому дітям мелодію, потім пропонує по черзі «музичні загадки» : виконує без слів першу фразу заспівує, але не дограє останній звук, потім виконує другу фразу пісеньки, не дограючи нижнього звуку. Діти повинні визначити, який із звуків мелодії не був виконаний при русі мелодії вгору і при русі вниз. Визначивши його, вони на відповідну сходинку кладуть фішку того кольору, яким закрашена сходинка.

«Вибери інструмент».

Мета. Розвивати у учнів уявлення про образотворчі можливості музики.

Опис. Набір маленьких карток із зображенням різних музичних інструментів. (інструменти симфонічного оркестру, оркестру російських народних інструментів).

Методика застосування. Вчитель розмовляє з дітьми про музику, пояснюючи, що вона може не тільки передавати різні відчуття, але і розповідати своїми виразними засобами про те, що зустрічається в житті. Вчиться виконують п'єси, в яких передані характерні особливості звучання різних музичних інструментів. Після прослуховування учні повинні вибрати картки з відповідним зображенням інструменту.

Всі використовувані музично-дидактичні ігри і допомога застосовувалися протягом декількох занять, поступово стаючи різноманітнішим і складнішим, що дозволило судити про своєрідність музичного розвитку кожної дитини і відповідно коректувати змістом музичних занять.

Крім того, для успішнішого розвитку у старших дошкільників відчуття ритму були використані фрагменти системи елементарного музичення австрійського композитора Карла Орфа.

Страницы: 1 2 3 4 5

Актуально про педагогіку:

Духовність в процесі педагогічного виховання
В основу реформування системи освіти згідно з Державною національною програмою "Освіта" (Україна XXI ст.) покладена духовність. Сьогодні роль релігії в духовному відродженні не викликає заперечень. Релігійне виховання у школі не суперечить її світському характеру, не розглядається як окре ...

Психолого-педагогічні умови впровадження в навчальний процес комп'ютерного моделювання
З появою персональних комп'ютерів у загальноосвітніх навчальних закладах учителі фізики отримали потужний інструмент підвищення ефективності навчального процесу зі своєї дисципліни. Попри велику розмаїтість напрямків застосування комп'ютерної техніки при вивченні фізики детальніше розглянемо можлив ...

Технології та методи навчання електронних таблиць в школі
Формування інформатичних компетентностей учня здійснюється не тільки шляхом реалізації відповідного змісту освіти, але і вибором методів та технологій навчання. Однією з найрезультативніших технологій – є технологія «Розвиток критичного мислення», це підтверджують вчені за результатами апробації ці ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com