Використання музично-дидактичних ігор

Сторінка 1

Музичні заняття проходили в музичному залі, оснащеному необхідним обладнанням, що дозволяє проводити музично-дидактичні ігри на розвиток всіх музичних здібностей.

Результативність музичних занять дозволила судити про те, що вони проводилися за встановленим розкладом і у відповідності і програмними вимогами.

Для того, щоб музичні здібності дітей були успішно сформовані, необхідно визначити шляхи їх формування. Для цього дуже важливо знати яка музичність кожної дитини.

Це можна виявити лише в ході багаторазових спостережень і занять. Тільки тоді, на думку Л.С.Виготського, можна судити про рівень музичного розвитку дитини.

Тому в практичній частині робота велася по двох етапах:

підготовчий;

основний.

На підготовчому етапі, який тривав протягом двох місяців, дітям було дане загальне уявлення про всі види музично-дидактичних ігор з використанням наступних музично-розвивальних завдань:

розвиток звуковисотного слуху;

розвиток динамічного слуху;

формування тембрового сприйняття;

вдосконалення відчуття ритму;

Були використані музично-дидактичні ігри Кононової Н.Г., Костіной Е.П., Михайлової М.А. На заняття до дітей завжди приходив ігровий персонаж Незнайко. Діти спілкувалися з ним, виступали в ролі старших товаришів і «вчителів», коли ставилася мета чомусь навчити. Прагнучи всьому навчити незнайку, діти навчалися самі. Завдяки цьому всі заняття проходили в ігровій формі. Діти були дуже емоційно-активні, відгукувалися на музичні завдання з великим бажанням.

Незнайко якоюсь мірою сприяв досягненню високих результатів і ефективності музично-дидактичних ігор, що проводяться.

«Колобок»

Мета: розвиток слухової уваги, динамічного, вчити змінювати, інтонацію голосу.

Ігровий матеріал: вирізаний з паперу колобок, невеликі предмети, що зображають стіг сіна, ялинку, пеньок, будиночок, гриб, указка, ігрове поле-стіл, шапочки зайця, вовка, лисиці і ведмедя.

Хід гри: всі предмети розставлені на ігровому полі. Водить виходить за двері або відвертається від тих, що грають. Учасники домовляються, за яку фігурку вони заховають колобка, потім кличуть ведучого. Входить ведучий і в цей час звучить текст:

Покотився колобок, колобок – рум'яний «бок».

Як же нам його знайти, до діда з бабою принести?

Нумо, Оля.(ім'я будь-якої дитини) по доріжці будь схожим

І по пісеньці веселої колобок ти відшукай.

Гравці співають пісню «Журавлі» Парцхаладзе. Ведучий бере указку, водить нею від фігурки до фігурки. Якщо указка знаходиться далеко від тієї фігурки, за якою захований колобок, то всі співають тихим голосом, якщо близько – гучним.

Потім дітям було запропоновано як ускладнення завдання зобразити героїв казки. Їм були дані шапочки, для того, щоб вони краще увійшли в образ, і повинні були заспівати певну фразу, змінюючи, інтонацію голосу, залежно від того, якого героя вони зображають, і при цьому вигадати рухи.

Наприклад:

Я сіренький зайчик

Мене кличуть боягузкою.

Дитина повинна була проспівати це з боязкою інтонацією.

Я вовк – зубами клац

Люта інтонація.

Я ведмідь – люблю ревти.

Інтонація голосу повинна бути грізна.

Я руда лисичка

Я хитра сестричка.

Інтонація голосу ніжна і в той же час хитра. (Лисиця могла співати і ніжною, ласкавою інтонацією).

Гра дозволяла виховувати у дітей увагу, швидкість реакції, уміння слухати спів дітей. А завдання в цікавій ігровій формі сприяли не лише тому, що діти були дуже емоційні і активні, але і вдосконаленню динамічного слуху і співочих навичок.

Для підвищення інтересу і емоційної активності у дітей була використана музично-дидактична рухлива гра, інсценування невеликої казки, де діти, зображаючи героїв, повинні були розрізняти слова «голосно|», «тихо», «трохи тихше», «трохи голосніше» і зображали це.

Кожного разу героїв грали діти з різним рівнем сформованості динамічного слуху, і день від дня можна було спостерігати щось нове в елементах творчості дітей.

«Наші гості прийшли»

Мета: розвиток тембрового сприйняття, вдосконалення відчуття ритму.

Ігровий матеріал: Дорослі (вихователь, музичний керівник) і діти, що зображають гостей, ширма, картки, на яких зображені дитячі музичні інструменти.

Хід: Дорослий говорить: «Сьогодні нас повинні прийти гості». Стук в двері. Приходить ведмідь(дорослий в костюмі ведмедя).

«Здрастуйте діти, я прийшов вас в гості. Я дуже люблю танцювати і грати. Сьогодні я придумав таку гру: один з вас встає за ширму, обирає там музичний інструмент, на якому він гратиме. А інші вгадуватимуть, який же це чарівний інструмент».

Дитина проходить за ширму, і за допомогою дорослого вибирає інструмент, який найбільше підходить до незграбного ведмедя. В даному випадку це буде бубон. Ведмідь танцює під бубон, діти йому хлопають. Після закінчення танцю ведмедя діти повинні вгадати під який інструмент він танцював. (Заздалегідь діти отримують картки із зображенням музичних інструментів).

Страницы: 1 2 3 4 5

Актуально про педагогіку:

Національно-культурні традиції українського народу як фактор формування загальнолюдських цінностей
Практика засвідчує, що найбільш успішно загальнолюдські цінності засвоюються у єдності з національною культурою. Наприклад, пізнання перлин національного мистецтва допомагає глибше зрозуміти пісенні, музичні, танцювальні жанри народів світу. Національний фольклор, у якому, як у дзеркалі, відображен ...

Авторські пропозиції
До самостійної роботи, що вимагає виконання нового завдання, учнів необхідно готувати. Варто вчити дітей самостійно прочитати завдання в підручнику, на дошці або на картці, розібратися у послідовності майбутньої роботи, виконати її й у результаті зробити потрібний висновок. У міру того як учні опан ...

Історія виникнення і розвитку української народної іграшки
Іграшка є відображенням своєї епохи. Історія іграшки є невід'ємною частиною історії культури суспільства. Для кожної історичної епохи характерні свої іграшки, оскільки розвиток матеріальної основи суспільства, його духовної культури позначається не лише на змісті дитячих ігор, а й на тематиці та фо ...

Навігація по сайту

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com