Організація та зміст експериментального дослідження, аналіз його результатів

Сторінка 7

Малювати листки клена, калини, винограду потрібно, намалювавши спочатку середину листка видовженим мазком, інші мазки розміщують під гострим кутом до середини — це зубчики листка. Ці листки складаються з трьох подібних частин зубчастої верхівки і двох бічних. Починають малювати з центральної частини, з середнього зубчика, видовжений мазок якого буде основною лінією всього листка. Так само малюємо сусідні бічні зубчики. Потім малюємо середню, бічну частину листка, знову починаючи із середнього зубчика. Вісь середньої частини листка розміщена під гострим кутом до основної осі листка. Це нижня, третя частина розміщується під прямим або тупим кутом до осі листка. Головне зображення можна залишити в одному кольорі або виділити прожилки темнішим кольором.

Після набуття певного досвіду у виконанні цієї вправи доречно робити малюнки відразу фарбою, не застосовуючи олівець. Це сприятиме розвитку творчої уяви, збереження у пам'яті всього малюнка, тобто розширить творчі можливості, а вашій руці надасть упевненості та точності рухів.

Далі відбувалося навчання малювання «перехідного мазка».

Значно складнішим завданням є малювання «перехідного мазка» та за його допомогою елементів петриківського розпису.

Для «перехідного мазка» характерний неповторний ефект плавного переходу одного кольору в інший. Виконання малюнка «перехідним мазком» можна вважати вершиною виконавського мистецтва у петриківському розписі.

Щоб виконати «перехідний мазок», слід на кінчик пензля набрати темну фарбу, наприклад, коричневу, відтак потримати пензлик ручкою донизу 10-12 секунд, щоб надати можливість фарбі стекти вниз у п'ятку пензлика. Потім кінчиком пензля набираємо фарбу світлого тону, наприклад, жовту. Робимо перший мазок: тягнемо світлий вусик. Поступово з'являється темний відтінок у широкому кінці мазка, який при завершенні стає зовсім темним. Повернувши пензлик на 120°, робимо другий мазок, так само можна зробити і третій. Після цього пензлик вимиваємо водою і все повторюємо. Мазки можуть бути в тонкому вусику темного кольору, а у широкому — світлого. У цьому випадку спочатку набираємо на пензлик фарбу світлого кольору, повертаємо п'яткою вниз, а потім набираємо на кінчик темну фарбу і виконуємо мазок аналогічно до попереднього.

Мазок починається темним кольором і переходить у світлий. Перехідним мазком малюємо квіти, листя, птахів, пейзажі. Кольори «перехідного мазка» можуть бути різними: коричневий — жовтий; оранжевий — темно-червоний; блакитний — темно-фіолетовий; рожевий — чорний чи коричневий; жовтий — синій; жовтий — чорний тощо.

Виконуючи елементи петриківського розпису, малюнок виконуємо відразу фарбами.

Наступна вправа — виконання «цибульки» як «перехідним мазком», так і звичайним. Цією вправою поглиблюємо навички виконання складних елементів петриківського розпису.

Вправу можна виконувати як за допомогою олівця, коли виконується спочатку підготовчий рисунок, а потім фарбами, так і одразу фарбами. За необхідності вносимо додатковий колір, у даному випадку — жовтий. Якщо виконання елемента умовно розділити на чотири етапи, то першим буде рисунок олівцем, потім підмальовок жовтою фарбою, перші мазки червоною і завершення малюнка.

Страницы: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Актуально про педагогіку:

Нормативно-правова база організації навчального процесу
Навчальний процес з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання та орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності та швидкої адаптації до змін і розвитку в соціально-культурній с ...

Система методичної роботи з історичного краєзнавства в загальноосвітніх закладах
У шкільній практиці навчання історії України вивчення історії рідного краю відбувається: 1) на уроках основного курсу, коли краєзнавчий матеріал використовується у смисловому зв'язку з досліджуваними подіями і явищами, і 2) на уроках, спеціально присвячених історії краю. Спершу розглянемо методичні ...

Засоби виховання естетичної культури в сім’ї
Велике щастя, коли творчий пошук людини в науці і техніці йде поряд з глибоким проникненням у світ мистецтва. Так, як це було у Леонардо да Вінчі, Ломоносова, Альбрехта Дюрера, Гете, Ейнштейна. У своїх відомих спогадах великий натураліст Чарльз Дар-він пише, що до тридцяти з лишком років він із зад ...

Навігація по сайту

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.startpedahohika.com